اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1399 - 11:55   |   کد مطلب: 34303
سرهنگ علی بقایی در همدان گفت: هفته بسیج امسال با شعار "بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین" و اجرای برنامه های متنوع در شهرستان‌ها، پایگاه ها و کانون‌های فرهنگی بسیج برگزار می‌شود.

سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان در استانه هفته بسیج اظهار داشت: هفته مبارک بسیج را به همه هم استانی ها و همشهریان و بسیجیان عزیزشهرستان دارالمومنین و دارالجهاد همدان تبریک عرض می کنیم.
 
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) در آخرین پیامی که در سال 67 به مناسبت بسیج صادر کردند افزود: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف خداوند بر مردم ایران و انقلاب اسلامی بود که عرضه شد. 

بقایی گفت: امام (ره) با نفس قدسی این شجره طیبه را بنا گذاشتند، شجره طیبه ای که در سایه سار آن، ما امروز پیشرفت، تعالی، نشاط، امنیت و آسایش را داریم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: به واقع اگر بسیج ایجاد نمی شد امروز ما خلا جدی در همه حوزه ها داشتیم و بارها و بارها باید بسیج را به عنوان یک نهاد مقدس مردمی ایجاد می کردیم وبه فرمایش حضرت آقا، امام با تشکیل بسیج سرنوشت کشور را به جوانها سپردند.

 
وی با بیان اینکه امسال در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس این شجره طیبه هستیم گفت:  شعار محوری برای امسال عبارت است از بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین و در واقع به همین صورت است و همه ما بسیج را به عنوان خادم ملت ایران می شناسیم و همه مردم در طول 14 سال تجربه کردند که بسیج از مردم با مردم و برای مردم است و هر کجا به بسیج نیاز بوده چه در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و در مباحث فرهنگی و موضوعات خدمت رسانی و آسیب های اجتماعی و امنیت مردم و محله محور و مبارزه با نا آرامی ها و دفاع از هر جا نیاز بوده به عنوان یک ظرفیت مردمی پای کار بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: امسال مردم ما بیشتر از گذشته ضرورت حضور بسیج را درک کردند چرا که با شیوع کرونا هر کسی به فکر جان خودش باید باشد اما بسیجیان از دقایق اول با فرمان و دستور رهبری در همه عرصه ها حضور یافتند . 

وی با اشاره به چالش کمبود ماسک گفت:  برای تهیه ماسک پایگاه های بسیج تبدیل به کارگاه های تولیدی تبدیل شدند به نحوی که امروز در سطح شهرستان همدان مثل میادین میوه و تره بار ایستگاه هایی برای عرضه ماسک در تمام نقاط شهر وجود دارد. 
 
فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: کمک به بازرسین در شناسایی احتکار کالا یکی دیگر از اقدامات بسیج بود که نیروهای بسیج وارد شدند و اجازه سواستفاده به محتکرین را ندادند.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم راکمک به نیازمندان دانست و گفت: کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا در قالب کمک های مومنانه و تا به امروز حدود 25000 بسته معیشتی تهیه و در سطح شهرستان توزیع شده است.

بقایی عنوان کرد:در طرح غربالگری و خانه های بهداشت، بسیجیان پای کار آمدند و در سطح شهرستان غربالگری سلامت انجام شد.

وی ادامه داد: بسیجیان به کادر درمانی در برپایی نقاهتگاه ها و آموزش تخصصی کمک پرستاری کمک کردند،همچنین هر کجا احساس شد کادر درمان نیاز به تقویت روحیه دارد  با اجرای گروه های سرود در بیمارستانها حضور پیدا کرده و از مدافعین سلامت تقدیر کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: بسیج در همه عرصه ها پیشرو خدمت است و در بحث کرونا هر کجا احساس نیاز بود وارد عمل شد ودر طرح فاصله گذاری های اجتماعی و کنترل پلاک های غیربومی نیز وارد عمل شدند 

وی ادامه داد: حدود 3000نفر از نیروهای بسیج  آموزش عمومی درحوزه کرونا دیدند و قالب حلقه های صالحین از حضوری به مجازی تبدیل شد و حلقه ها بصورت مجازی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: حدود 6000بسته لوازم التحریر توسط بسیجیان توزیع شد و 37 تب لت و گوشی برای دانش آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  96گروه جهادی در ضدعفونی شهرستان فعال بودند گفت:
 دو رزمایش بزرگ در سطح شهرستان داشتیم  و به همت بسیجیان ضدعفونی توسط 21000نفر در شیفت های مختلف انجام شد.  

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: توزیع ماسک رایگان در حاشیه شهر و امر به معروف را به مناسبت هفته بسیج داریم، همچنین گشت های رضویون برای محله ها اجرا می شود و از ظرفیت رسانه در هفته بیشتر استفاده خواهیم کرد. 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: مسابقه کتابخوانی سردار شیهد سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب را داریم، همچنین فضاسازی شهری با مضامین از فعالیت های بسیج و با همکاری مدیریت شهری انجام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: نذر خون در پایگاه های انتقال خون انجام خواهد شد و استفاه از سامانه شاد برای نواختن زنگ بسیج در فضای مجازی، تقدیر از کادر درمان و کمک های مومنانه در سطح شهرستان را داریم . 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان