اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1399 - 20:18   |   کد مطلب: 34332
صنعت دستى زنانه در مناطق عشایرى و روستایى ایران؛
تنوع رنگ و بافت های گوناگون حاصل دست بانوان الوند نشین+ تصاویر
گلیم بافی یکی از صنعت های دستی زنانه در مناطق عشایر و روستایی ایران است که در سال های اخیر به علت زیبایی و تنوع رنگ و بافت طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به گزارش صبح الوند، فریده بهرامیان بذل یکی از بانوان جهادگر و کار آفرین همدانی است که با ایجاد کارگاه گلیم بافی بالغ بر۱۵ نفر را مشغول به کار کرده است.

بانوی کارآفرین همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تنوع انواع صنایع و حرفه ها را در همدان داشتیم اما گلیم بافی یکی از حرفه هایی بود که کمتر کسی به آن پرداخته بود.

وی افزود: متفاوت بودن این کار باعث رونق آن در بین مشاغل شد و حالا علاوه بر شهرهایی چون ایلام شیراز و اصفهان در همدان نیز صنعت گلیم بافی رو به افزایش است.

بهرامی گفت: کارگاه کوچکی داریم که در آن به علاقمندان آموزش داده می شود و معمولا بعد از آن در منازل خود مشغول بافتن گلیم می شوند .
بانوی همدانی با اشاره به شیوع کرونا گفت: در این روزها کمتر کسی به کارگاه مراجعه می کند و همه در منازل هستند.

وی با بیان اینکه گلیم بافی همدان فرش بافی است گفت: در گلیم بافی چون رج ها سریعتر بالا می رود و همه نوع طرح و رنگی را می توان برای آن استفاده کرد طرفداران زیادی دارد .

بهرامی خلاقیت و نوآوری را لازمه گلیم بافی دانست و گفت: انواع سر پرده، کوسن رو دیواری را در طرح ها و رنگ های مختلف در کارگاه تولید می کنیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان