اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1399 - 11:32   |   کد مطلب: 34358
توسط کارآفرین همدانی صورت می گیرد؛
احیای هنر ۵ هزار ساله نمد دوزی+ تصاویر
هنر نمد دوزی و کار با نمد در عین سادگی و کم هزینه بودن، بسیار زیباست و همه با توجه به نیاز خود می توانند از این هنر استفاده کنند.

به گزارش صبح الوند، یکی از قدیمی ترین و کهن ترین شیوه های تولید زیرانداز در گذشته نمد بافی بوده که امروزه با نو آوری و خلاقیت از آن برای تولید کوسن و زینتی های مختلف استفاده می کنند.

 

هنر نمد بافی که خاستگاه آن را اصفهان می دانند و گویا نزدیک به ۵ هزار سال قدمت دارد، در همدان نیز برخی بانوان در روستاها به احیای آن پرداخته و بازار خوبی را برای خود فراهم کرده اند.

 

مینا ضرغامی متولد همدان و ساکن روستای کنجینه یکی از هنرمندانی است که به این کار مشغول است و کارهای زیبای او در فضای مجازی و سیسمونی های تهیه شده چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

 

این هنرمند همدانی به خبرنگار ما گفت: حدود یکسال است که کار نمد بافی را شروع کردم و بیشتر از آنکه به فکر کسب در آمد باشم از کارم لذت میبرم.

 

وی ادامه داد: البته در اینستا گرام پیج ویترین نمدی من را دارم که از این طریق کارها را معرفی و به فروش می رسانم.

 

ضرغامی افزود: خوشبختانه برای هنر نمد بافی نیاز به هزینه چندانی نیست و مواد اولیه ارزانی دارد، و از همه مهمتر اینکه نیاز به مکان خاصی ندارد و همه می توانند در منازل خود به این هنر زیبا مشغول باشند.

 

کارآفرین همدانی گفت: معمولا مهدکودک ها و خانواده ها برای تهیه سیسمونی مراجعه و ترجیح می دهند از کارهای نمدی استفاده کنند چرا که قابل شستشو و به راحتی برای کودکان قابل استفاده است.

 

کنجینه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان بوده که در دهستان سنگستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۶ نفر (۲۲۸خانوار) بوده‌است.

 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان