اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آذر 1399 - 12:24   |   کد مطلب: 34363
بافندگی یکی از هنر های زنان ایرانی در گذشته بوده که امروزه نیزمدرن تر شده و جوانان نیز به این سرگرمی مشغول هستند .

به گزارش صبح الوند، بافتن شال و روپوش از گذشته تا بحال قبل از هر چیز محبت زنان را به همه اهالی خانواده نشان می دهد که چگونه رج به رج کاموا را از لای انگشتان خود رد می کنند تا مهر زنانه شان در سرمای سرد زمستان عزیزانشان را بپوشاند.

 

مریم کنجینه ای یکی از بانوان جهادی و کارآفرین در روستاهای همدان است که با خواهر و زن دادش های خود مشغول کار بافندگی است و در آمد خوبی هم دارند.

 

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متولد ۱۳۶۲ هستم و به مدت ۷ سال است که عروسک می بافم و قبل از کرونا فروش عالی داشتیم اما چون کارها دستی و کاموا لایکو هستند دیگر کمتر کسی سراغ عروسک ها را می گیرد.

 

کار آفرین همدانی اظهار داشت: با تورم و نوسانات قیمت کاموا و لایکو نیز چندین برابر شدند و قیمت یک کاموا از ۸ هزار تومان به ۲۶ تومان رسید بنابراین حتما باید کسی از قبل سفارش بده که آماده کنیم، در غیر این صورت به صرفه نیست.

 

کنجینه ای افزود: اکثر مدارس و مربیان برای جشن های الفبا و مراسم های مختلف سفارش می دادند و در آمدهای خوبی داشتیم و بیشتر مشتری های ما مدارس بودند.

 

وی قیمت گران ترین عروسک را ۱۲۰ هزار تومان و ارزان ترین آن را ۲۵ هزر تومان بیان کرد و گفت: قیمت ها به تناسب کیفیت و اندازه عروسک متفاوت است اما همیشه سعی کردیم مشتری ها را راضی نگه داریم.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان