اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. دى 1399 - 10:33   |   کد مطلب: 34480
خالد قدومی گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نشان داد که بر اساس اعتقادات اسلامی، ظلم در عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و هر کجا که باشد وظیفه تک تک مسلمانان است که به پا خیزند و هرگز لحظه ای سر آشتی با استکبار نداشته باشند.
فرماندهی فراتر از مرزها که با استکبار سر آشتی نداشت/امنیت طلبی در خاورمیانه هدف سلیمانی ها

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران در آستانه اولین سالگرد سردار جبهه های عراق و شام گفت: اول امر طلب رحمت می کنم برای شهدا علی الخصوص شهید قدس و مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و از دعوت شما در اولین سالگرد این شهید عزیز تشکر می کنم.

 

وی افزود: حقیقت این است که وقتی ما ابعاد شخصیت حاج قاسم را جستجو می کنیم، شخصیت ایشان از جهات مختلف فکری و سیاسی و فنی شخصیت تکوین یافته ای بود.

 

نماینده جنبش حماس گفت: از جهت فکری فکر صحیحی داشت که اعتقادش او را به جهاد و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم امر می کرد؛ این آن چیزی بود که حاج قاسم بدان اعتقاد داشت.

 

قدومی ادامه داد: هم چنین همین اعتقاد بود که او را حامی قدس و قبله اول مسلمین کرده بود؛ تا جایی که اگر تمام جهان این مساله را فراموش کنند او این مساله را هیچگاه فراموش نکرد. این حمایت او از باب مصلحت و منفعت طلبی نبود بلکه واقعا ناشی از اعتقاد دینی و قلبی او بود.

 

وی تاکید کرد: اما از جهت سیاسی فهم او این بود که مساله فلسطین عامل وحدت امت اسلامی است و یک مساله شرعی برای تمام مسلمانان اس؛ این وحدت سبب می شود که مسلمانان جلوی دشمن مشترک یکپارچه شوند.

 

قدومی افزود: این یکپارچگی نه تنها باعث امنیت فلسطین بلکه باعث آرامش و امنیت تمام منطقه می شود و این هدفی بود که حاج قاسم جان خود را در این راه فدا کرد.

 

نماینده جنبش حماس گفت: از جنبه انسانی حاج قاسم شخصیتی بی نظیر بود و تمامی مجاهدان را دوست داشت. او بارها در میان مجاهدان در خطوط مقدم و جنگ حضور پیدا می کرد و تواضع عجیبی داشته و به حرف مجاهدان به خوبی گوش می کرد.

 

قدومی با بیان اینکه سردار سلیمانی به خوبی درک می کرد که محور مقاومت از او چه می خواهد و باید چه کاری انجام دهد، گفت: او از جهت قضایای فنی و عملیاتی قدرتمند بود و به خوبی تجربیات جنگی و میدانی خود از جبهه های مختلف جنگ را به فرماندهان منتقل می کرد؛ همچنین نظریات جنگی و فنی خود را به طور دقیق و عملیاتی مانند تعداد و کیفیت و استعداد دشمن به فرماندهان فلسطینی برای مقابله با صهیونیست ها انتقال می داد.

 

قدومی افزود: سردار قاسم سلیمانی به خوبی دین خود را به اسلام ادا کرد و هدفی که او برای آن شهید شد، برگرداندن عزت و شوکت به مومنین و بالا بردن پرچم اسلام و مسلمین و آزادی قدس از بحر تا نهر بود که از خدا می خواهیم ما را در این امر مقدس و مبارزه با اسراییل که دشمن اول مسلمانان است مورد عنایت و توفیق خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان