اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1399 - 10:44   |   کد مطلب: 34486
ابراهیم مولوی با انتقاد به طرح تفصیلی شهر همدان گفت: کمربند کشیدن دور شهر باعث شده ساخت و سازهای شبانه در حاشیه های شهر افزایش یابد و کمترین اصول ساخت و ساز در آنها رعایت نمی شود.
مدیر غیر بومی دلسوز شهر نیست/افزایش ساخت و سازهای شبانه و غیرایمن با تصویب طرح جامع شهری

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی، متخصص شهرسازی و سخنگوی شورای شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند، گفت: طرح جامع شهر همدان در دست بررسی است و مدافعان و منتقدان جدی دارد از اساتید دانشگاه تا متولیان و مدیران و هنوز برای بنده بعنوان متخصص شهری مسجل نشده که چرا طرح به این شکل است!

وی افزود: مسول تهیه طرح تفصیلی و جامع شهر مجموعه راه و شهرسازی استان است که کارشناسانی را انتخاب می کند و بعد از تایید مسولین استان وتصویب در شورای عالی شهرسازی معماری به عنوان سند توسعه به شهرداری ابلاغ می شود، بنابراین شورا و شهرداری برای اجرا چندان دخالتی نمی توانند انجام دهند و چون کارفرما راه و شهرسازی است، خیلی به نامه ها توجهی نمی شود.

مولوی با بیان اینکه وقتی مدیری غیر بومی باشد دلسوز شهر نیست، گفت: یکی از عوامل گرانی مسکن در همدان که تنه به تنه گرانی ملک در تهران می زند شاید همین طرح های تفصیلی و جامع هستند که باعث میشوند که ما دور شهر را حلقه ای می کشیم و قسمت های مرغوب قیمت سر به فلک می کشد و در حاشیه ، شبانه ساختمان ساخته می شود و اصول و ایمنی هم در آن ها رعایت نمی شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان