اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. دى 1399 - 11:17   |   کد مطلب: 34608
کوتاهی اداره اقتصاد دارایی یا کم توجهی شهروندان؟
ازدحام مردم همدان در دفاتر پیشخوان دولت
با وجود وضعیت شکننده در زمینه شیوع بیماری کرونا، شهروندان همدانی برای ثبت نام در سامانه سجام و سهام عدالت، در صف های طولانی مقابل کافی نت ها و دفاتر پیشخوان دولت حاضر می شوند.

به گزارش صبح الوند،  چندی پیش سیدناصر محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۱۵ هزار همدانی مشمول سهام عدالت هستند، گفت: ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ همدانی سهام عدالت را به صورت غیرمستقیم آزادسازی کردند.

وی با اشاره به اینکه مشمولان سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم نسبت به آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کردند، افزود: ۵۰۶ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۳۶ درصد روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کردند، باید طبق قانون شرکت های سرمایه‌گذار استانی سهامشان را مدیریت کنند بر این اساس باید این افراد در سامانه سجام ثبت نام کنند.

محمودی با بیان اینکه شاکله اصلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان را مدیران عامل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت اقتصاد و سازمان بورس، باید اعضای جدید برای عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از طریق برگزاری انتخابات و توسط سهامداران انتخاب می شوند، افزود: کاندیدای عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان همدان باید در سامانه ثبت نام کنند.

محمودی با اشاره به اینکه انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بیان کرد: لازمه برگزاری مجمع و انتخابات الکترونیک این است که افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام داشته باشند بنابراین از تمامی مشمولان سهام عدالتی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌خواهیم به سامانه سجام مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر کل اقتصاد دارایی خاطرنشان کرد: ۱۸.۵ درصد از افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام کردند و ۷۰۰ هزار نفر هنوز ثبت نام نکردند، ضمن اینکه ثبت نام در سامانه سجام نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

همین خبر و اطلاعات کافی بود که ۷۰۰ هزار نفر جامانده از ثبت نام در سامانه سجام روزانه به صورت متراکم در صف های شلوغ دفاتر پستی و کافی نت ها حضور پیدا کنند و وضعیت شکننده کرونا را بحرانی کنند.

هر چند اعلام شده شهروندان برای ثبت نام و گرفتن کد بورسی غیر حضوری اقدام کننده اما نداشتن گوشی های اندروید و نبود بسته های اینترنتی مردم را راهی کافی نت ها و دفاتر پیشخوان کرده است، هر چتد برخی شهروندان هم که این امکانات را دارند از قطع بودن سامانه شکایت دارند و برخی چندین روز است که راهی دفاتر پیشخوان هستند.

از طرف دیگر هزینه هایی زیادی که بابت این ثبت نام گرفته می شود، هر چند ثبت نام سجام رایگان اعلام شد اما هر فردی برای ثبت نام مبلغی حدود ۵۰ هزار تومان باید پرداخت کند.

علیرضا خرم رودی سخنگوی روابط عمومی اقتصاد و دارایی همدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه شهروندان به اطلاعیه اقتصاد دارایی توجهی نمی کنند و در دفاتر پیشخوان ازدحام کرده اند.

وی افزود: این ثبت نام که توسط اقتصاد دارایی اعلام شد برای انتخابات هیات رئیس ه بود که تا ۳۰ دی ماه فرصت دارد و اگر افرادی هم ثبت نام تا این تاریخ را انجام ندهند سود سهام عدالت را از دست نمی دهند بلکه فقط در انتخابات هیات رئیسه نمی توانند شرکت کنند.

خرم رودی با بیان اینکه تمام ثبت نام سجام و احراز هویت الکترونیکی و رایگان انجام می شود و مردم می توانند با مراجعه به کارگزاری ها در بانک های معرفی شده اقدام کنند.

به گزارش صبح الوند؛ حضور و ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان و کافی نت ها که معمولا در فضاهای کوچکی تعبیه شده بسیار خطرناک و زنجیره کرونا را طولانی می کند و این در حالی رخ می دهد که ویروس کرونای انگلیسی به کشور وارد شده، که بسیار مهلک تر و سرایت پذیری آن چندین برابر است و می طلبد که شهروندان و ادارات خدمت رسان باید دقت بیشتری به اخبار ارائه شده داشته باشند تا از ادحام و تراکم در مراکز عمومی کاسته شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان