اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. بهمن 1399 - 12:15   |   کد مطلب: 34636
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه وقتی قانونی در مجلس نهایی می شد شاکله دولت احترام به قانون بود گفت: در این دولت هم انتظار می رود اصل تفکیک قوا پذیرفته شده و مورد احترام قرار گیرد.
شاکله دولت باید احترام به مصوبات مجلس باشد/ دولت جسارت انجام کارهای بزرگ را ندارد

به گزارش صبح الوند، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه دولت با مصوبات مجلس نامهربان است گفت: جای تعجب دارد که چرا دولت با مصوبات مجلس این چنین رفتار می کند، انتظار از آقای رئیس جمهور که خودش را حقوق دان معرفی کرده بود این است که به خصوص در سال آخر دولت با مجلس که وظیفه قانون گذاری و نظارت را دارد همراه شود.

وی با اشاره به اینکه هر دولتی که نقش قانون گذاری و نظارت مجلس را نپذیرد به اصول قانون اساسی بی اعتنایی کرده است ادامه داد: دولتی که نقش قانون گذاری مجلس را نادیده بگیرد اصول دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه باید دولت تلاش خود را در زمان تصویب قوانین به کار بگیرد عنوان کرد: باید در جریان بررسی مصوبات و تصویب آن نمایندگان دولت در مجلس حضور پیدا کرده و ضمن دنبال کردن کار از موضع دولت دفاع کنند، گفت و گوها و هرگونه مخالفت و انتقاد از سوی دولت باید در زمان بررسی یک طرح صورت بگیرد.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه من در دوره ای از مسئولیت خود معاون پارلمانی دولت بودم تاکید کرد: در آن دوران تلاش می کردم تا بدنه کارشناسی دولت به مجلس وصل شده و اطلاعات کافی را در هر موضوعی به مجلس برسانم.

وی با اشاره به اینکه وقتی قانونی در مجلس نهایی می شد شاکله دولت احترام به قانون بود گفت: در این دولت هم انتظار می رود اصل تفکیک قوا پذیرفته شده و مورد احترام قرار گیرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه دولت باید به مصوبات مجلس که به قانون تبدیل می شود پایبند باشد عنوان کرد: شاکله دولت احترام به قانون نباشد اداره کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه دربحث های کارشناسی در کمیسیون بودجه و سایر کمیسیون های تخصصی ندیدم که نمایندگان بنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن داشته باشند عنوان کرد: نمایندگان مجلس در هر موضوعی براساس نظر کارشناسی اظهارنظر می کنند و دنبال این هستند که مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس می خواهد به دولت کمک کند تاکید کرد: هیچ گونه بنای چوب لای چرخ دولت گذاشتن نداریم بلکه وقتی می بینیم دولت برای انجام کارهای بزرگ جرئت و جسارت ندارد، مجلس اقدام می کند و با ریل گذاری مسیر دولت را هموار می کند دولت می تواند در این مسیر حرکت کند اما مقاومت می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ارز 4200 تومانی به مشکل جدی برای کشور تبدیل شده بود گفت: این مسئله را در کمیسیون تلفیق حل کردیم، دولت هم باید همراهی کرده و به مصوبه مجلس عمل کند.

انتهای پیام/ک

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان