به گزارش صبح الوند، محمد پورداود در آیین نمادین زنگ انقلاب اسلامی که در هنرستان تهذیب همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بررسی انقلاب اسلامی با رویکرد فراتحلیلی، اظهار کرد: فراتحلیل را تحلیل تحلیلها و یا انجام پژوهش بر روی پژوهش های انجام شده، تعریف می کنند و با این نگاه پژوهشگران همواره به دنبال چرایی انقلاب اسلامی ایران بوده اند.
پورداود افزود: اولین یافته جالب توجه در تحلیل چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی ایران این است که اکثر پژوهشگران بر نقش محوری رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پژوهش ها رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و با استفاده از مولفه هایی مانند گفتمان اسلام فقاهتی، شیعی و انقلابی، شخصیت کاریزماتیک، شبکه سازی، نقش مرجعیتی، توحیدمحوری و تکلیف گرایی مورد تبیین قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که یافته های پژوهش در وجه دوم نشان می دهد که سهم بالایی از پژوهشگران بر نقش مولفه دینی-اسلامی در وقوع انقلاب اسلامی ایران تأکید دارند، خاطرنشان کرد: بازنمایی این مولفه ها در پژوهش مختلف اثباتی و یا سلبی است.
پورداود با اشاره به این که وجه اثباتی بر مفاهیمی مثل ایدئولوژی، اسلام سیاسی، اسلام فقاهتی، هویت اسلامی، توانمندی جریان مذهبی، فرهنگ عاشورایی، مهدوی و علوی تأکید دارد، گفت: وجه سلبی نیز شامل مفاهیمی چون حکمرانی غیر الهی حکومت پهلوی و سیاست های ضد دینی آن است.
وی تصریح کرد: وجه سوم عنصر مردم است که در کنار دو مولفه اول و دوم در وقوع انقلاب اسلامی نقش حیاتی داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که مقام معظم رهبری دیده بان همیشه بیدار انقلاب با رهبری داهیانه خویش و اعلام بیانیه گام دوم در چله انقلاب آینده پژوهانه مسیر انقلاب اسلامی را به درستی به ویژه برای نسل جوان تبیین فرمودند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسیر بیانیه گام دوم در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.
پورداود گفت: معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت جامعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به دنبال تربیت انسان های شایسته اند که خروجی آموزش و پرورش را به سمت تربیت انسانهای مومن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، بانظم و دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان های مجاهد و اهل عمل باشند، سوق می دهند.
دیدگاه شما