اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. فروردين 1400 - 11:19   |   کد مطلب: 34849
نقاشی دیواری، اولین زایش هنری انسان در سپیده دم تاریخ
هنر نمایی دختر نیمه شنوا همدانی بر دیوارهای خاکستری شهر
هنر خیابانی می تواند رنگ و شادابی به خاکستری ترین مناطق یک شهر بیاورد که حتی پرکارترین افراد برای مدتی متوقف و دقایقی نفس بکشند.

آرزو کرمی، هنرمند نیمه‌شنوای استان لیسانس نقاشی حرفه‌ای از دانشگاه علمی و کاربردی همدان و لیسانس افتخاری اصول نقاشی و متد‌های حرفه‌ای از کشور فرانسه دارد.

این هنرمند موفق نیمه‌شنوا اکنون ضمن آموزش نقاشی به هنرآموزان خود، در همکاری با شهرداری همدان به دیوارنگاری شهر هم می پردازد

در دوم فروردین ماه 1400 در یک بعداظهر بهاری دختر جوانی که با پدرش یکی از دیوارهای خاکستری شهر را نقاشی می کرد توجه ما را جلب کرد و دقایقی با او به گفتگو پرداختیم. 

آرزو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از سن 14 سالگی نقاشی را شروع کردم و علاقه ویژه ای به این هنر دارم. 

وی افزود: هم اکنون خوشنویس ممتاز کشوری هستم و نقاشی دیواری را بر روی ساختمان های خاکستری شهر انجام می دهم. 

بانوی کم شنوای همدانی همت بالایی داشت و گفت: تا بحال به علت مقام های زیادی که کسب کرده ام توانستم به اماکن زیارتی کربلا و مکه سفر کنم. 

وی ادامه داد: از نقاشی لذت می برم و هدفم ایجاد شادی و نشاط به شهری است که شاید مردمانش در پس کوچه هایش کسل باشند و نیاز به شهری زیبا و خوش آّب و رنگ، تا شاید برای دقایقی نفس بکشند. 

کرمی یکی از زیباترین تابلوهایش را ترسیم سردار شهید همدانی دانست و گفت: این اثر هنری به موزه دفاع مقدس همدان تقدیم شده است. 

نقاش همدانی تاکید کرد: حتی پرکارترین افراد نیز در کنار نقاشی های دیواری مدتی متوقف شوند و نفس می کشند .

 

وی افزود: امروزه نقاشی دیواری از نظر ایجاد تاثیر قوی بصری و آفرینش زیبایی و هماهنگی فرم و ریتم نقش ارزشمندی در آثار معماری و زیباسازی زندگی و محیط شهری دارد.

کرمی ادامه داد:  این رشته هنری اگر به‌درستی شناخته شود و به‌درستی به اجرا درآید با توجه به فضاهای زیبا و باشکوهی که با مایه‌های فرهنگ و هنر هر قوم و ملتی درآمیخته، به آن ارزش و اعتبار والایی می‌دهد.

 

انتهای پیام/ آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان