اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1400 - 8:59   |   کد مطلب: 34945
نشست مطبوعاتی و رسانه ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با موضوع ورود گروه های جهادی به عرصه مطالبه گری در ساختمان شورای سیاسیت گذاری ائمه جمعه برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، در راستای شعار سال تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان به بررسی مشکلات کارخانه زمرد آسیا ملایر که یکم اردیبهشت ماه به مزایده گذاشته می شود پرداخت تا شاید شاهد افزایش تعداد بیکاران نباشیم. 

شرکت «زمرد آسیا» حدود ۴۰ سال است که در ملایر کار تولید در حوزه یخ‌سازی، آبمیوه، دلستر و کشمش را انجام می‌دهد و به علت پرداخت نکردن بدهی های بانکی و مشکلات مالی یکم اردیبهشت ماه به مزایده گذاشته می شود. 

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جمع اصحاب رسانه و گروه های جهادی گفت: امر به معروف نسبت به فرابض دیگر بسیار عظیم است و فرایض دیگر نسبت به امر معروف و نهی از منکر اقامه می گردد.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود شاهد مشکلاتی نخواهیم بود و فساد از جامعه برچیده می شود و تا می توانیم در احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و ضرورت جامعه ما امروز احیای امر به معروف است. 

مظاهری تاکید کرد: ستاد امر به معروف انچه که برایش مهم است بحث مطالبه گری از مسئولین است و رهبری در یک جمله می فرمایند امر به معروف و نهی از منکر جلوه های گوناگونی دارد و یکی از آنها مطالبه گری از مسئولین است. 

وی افزود: بنابراین گروه های مطالبه گری مجوز دریافت کردند تا به این حوزه بپردازند و عملکرد مسئولین در تضعیف و تقویت نظام بسیار مهم است و بزرگترین معروف تقویت نظام است و اگر مسولی در وظایف خودش کوتاهی کند طبیعتا نوع نگاه مردم به نظام فرق می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: گروه های مطالبه گری در عملکرد مسئولین ورود پیدا کردند تا به نتایج خوبی برسیم و نفع آن برای خود مردم است و تنها راه نجات کشور مطالبه گری است و باید زودتر آغاز می کردیم.

محمد رضا صبوری مسئول گروه مطالبه گری سدید با اشاره به اشتغالزایی کارخانه زمرد آسیا با اشتغالزایی تعداد زیادی از سال 1388گفت: این شرکت  باسابقه چهل‌ساله در تولید و صادرات فرآوری کشمش، خشکبار و تولید انواع نوشیدنی ماءالشعیر، آبمیوه و یخ‌سازی در شهرستان ملایر فعال است که دچار مشکلات مالی شده و در یکم اردیبهشت ماه به مزایده گذاشته می شود. 

وی افزود: این شرکت دو فقره تسهیلات 830 میلیون تومانی و500 میلیون تومانی از بانک ملی برای توسعه دریافت کرده است  که به علت تحریم‌های متععد و نوسانات ارزی  قادر به بازپرداخت سود، جرائم پلکانی و مرکب بانک مذکور نشده است.

صبوری عنوان کرد: جهاد یک پتانسیل عظیم است و باید در رویکرد اقتصادی ما ورود پیدا کند تا شاید شاهد بیکار شدن عده زیادی نباشید و افزایش گروه های مطالبه گر و بازخواست مسئولین که تا کی فقط به ارتقا سطح اداری مجموعه خود فکر می کنند

وی تاکید کرد: بانکها باید مستقیما وارد فرآیند تولید شوند نه تنها فرآیند قانون محور داشته باشند و قاعدتا نظام ارتقا در بانکداری ما تاثیر گذار خواهد بود 

صبوری گفت: مسولین هیچ دغدغه ای به موارد ندارند چرا که زیر ساخت مناسبی نداریم و باید سعی کنیم جهادی ورود پیدا کرده تا کمتر شاهد مشکلات باشیم. 

وی افزود: در حال حاضر 25 گروه مطالبه گر در 16 عرصه تخصصی در استان فعال هستند که امیدواریم با مشارکت رسانه بتوانیم روح مطالبه گری را در سطح جامعه زنده کنیم. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان