اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1400 - 12:13   |   کد مطلب: 35112
نشست اعضاء هیأت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، در ابتدای این نشست اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و نماینده مدیر مسئولان روزنامه‌های استان به بیان مسائل و مشکلات حوزه رسانه در همدان پرداختند؛ سپس احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از فعالیت‌های حوزه رسانه در استان ارائه کرد.

در ادامه جلسه معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل مطرح شده در این جلسه پیگیری شده و نتایج آن به صورت گزارش مکتوب ارسال خواهد شد؛ گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر در جریان رسانه‌ای کشور خطای اداراکی پیش آمد و آن هم کمی شدن رسانه بود.

محمد خدادی با بیان اینکه ما ۱۳ هزار رسانه و ۵۰ هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم؛ اظهار کرد: ۵ هزار نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملاً هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلف مواجه است. 

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

خدادی در خصوص توزیع کاغذ در بین نشریات هم توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ ارز است؛ گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده است؛ ما به عنوان معاونت مطبوعاتی نه ساختار واردات و صادرات داریم و نه ساختار توزیع؛ ولی پای قضیه آمدیم و به هر قیمتی کار را انجام دادیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد تاکید کرد: به هرحال واقعیت ماجرا این است که شاخص دریافت کاغذ تغییر کرده و در حال حاضر نشریه ای که ۸۰ درصد انتشار دارد، کاغذ دریافت می‌کند.

خدادی با اشاره به درخواست خانه مطبوعات استان همدان مبنی بر ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری گفت: خانه مطبوعات برنامه پیشنهادی خود را برای این مسأله ارائه دهد.  

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تهیه لیست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد.

وی در پایان این نشست تاکید کرد از هیچ اقدامی برای حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای دریغ نخواهیم کرد.

 در این نشست، مهرداد حمزه عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان به نمایندگی از هیات مدیره با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌های استان در حوزه‌های مختلف، خواستار ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری و تعیین تکلیف مجوز‌های غیرفعال رسانه‌ها شد.

 وی هم‌چنین خواستار افزایش سهم رسانه‌های استان از یارانه و اختصاص سهمیه کاغذ به مطبوعات استان شد.

 حمزه در ادامه توجه به امر آموزش، واکسیناسیون خبرنگاران در برابر ویروس کرونا، اختصاص ردیف بودجه به خانه‌های مطبوعات و رفع مشکلات سامانه خانه مطبوعات را خواستار شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات خواستار توجه ویژه برای رفع مشکل کاغذ نشریات و برطرف شدن مشکلات سامانه آگهی‌های دولتی شد.

 احمدرضا احسانی از ظرفیت بالای رسانه‌های استان سخن گفت و افزود: رسانه‌های استان همدان در مسائلی هم‌چون اطلاع‌رسانی بیماری کرونا و انتخابات با تمام توان وارد عرصه شده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

 در این جلسه نصرت‌اله طاقتی احسن، مدیرمسئول روزنامه همدان پیام و مسعود جواندل، صاحب امتیاز روزنامه سپهر غرب نیز سخنانی پیرامون مشکلات روزنامه‌های محلی به ویژه بحث کاغذ و نحوه توزیع آگهی‌های دولتی ارائه دادند.

هم‌چنین در این جلسه مصوب شد، جلسه‌ای با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره خانه مطبوعات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و آقای دکتر حاجی بابایی برگزار تا مشکلات مطبوعات پیگیری و راه‌کارهای برون رفت از این مشکلات بررسی شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان