اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1400 - 9:16   |   کد مطلب: 35257
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تصویب لایحه شهرداری مبنی بر انجام معامله پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی احداث شهرک باغ‌ویلا در همدان با 72 میلیون دلار ارزآوری در صحن شورا، اظهار کرد: شرکت ترکیه‌ای «M.K.TELLI»، خستگی را در همدان خسته کرد.

به گزارش صبح الوند، حسین قراباغی در نطق پیش از دستور از صحن شورا، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های شورای شهر مبنی بر جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های شهری و لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته مقرر شد طی برقراری تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری «M.K.TELLI»، پروژه ساخت شهرک ویلایی به مبلغ تقریبی ۷۲ میلیون میلیون دلار مشارکت صورت پذیرد.

به گفته قراباغی؛ با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری «M.K.TELLI» به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری حدود 28 ماه درگیر بروکراسی اداری در شهر همدان بوده است و متأسفانه عزم جدی در استان برای همراهی سرمایه‌گذار وجود ندارد؛ به‌عنوان نماینده مردم همدان در پارلمان شهری از همه شهروندان و این شرکت ترکیه‌ای عذرخواهی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مثبت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است؛ اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای، حرف‌های بسیاری به‌ویژه در حوزه ورود منابع ارزی به کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه برای گفتن دارد که امیدواریم بهره کافی را از ظرفیت این شرکت برده باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: طراحی، جانمایی و احداث این شهرک در منطقه حاشیه شهر (جاده رباط شورین)، موازنه کاری را در مباحث شهرسازی متعادل خواهد ساخت و موجب ایجاد توازن شهری و همچنین عمران و آبادانی مناطق حاشیه‌ای می‎شود.

قراباغی ضمن انتقاد از تعلل ورود شرکت‌های خدمات‌رسان در حوزه تعیین‌کلیف سرمایه‌گذاری خارجی احداث شهرک باغ‌ویلا، اعلام کرد: متأسفانه وقت‌کشی استانداری همدان برای جذب سرمایه‌گذاری این طرح شهری بسیار قابل تأمل است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود به شعارهای خود نیز جامه عمل بپوشانیم؛ افزود: طراحی و احداث پروژه باغ ویلا در زمینی به مساحت 103 هکتار به صورت مشارکتی از سوی شهرداری همدان و سرمایه‌گذار خارجی انجام خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان