اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1400 - 9:02   |   کد مطلب: 35339
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: تیم‌داری شهرداری همدان در عرصه فوتبال مشروط به رعایت قوانین و مقررات مورد تصویب اکثریت آرای اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش صبح الوند، محمود مسگریان در بیست‌ویکمین صحن شورا، گفت: شورا با ادامه فعالیت تیم فوتبال شهرداری در لیگ دسته یک فوتبال کشور موافقت کرد؛ البته تیم‌داری، موضوع عام است و تمامی رشته‌ها را در بر می‌گیرد که مورد نظر اعضای شورا نیست.

به گفته مسگریان؛ شهرداری همدان علی‌رغم اینکه توجه ویژه آن مجموعه شهری به حوزه ورزش محلات و شهروندی الزامی است، باید بودجه مورد نیاز برای تیم‌داری را هم به صورت منطقی تأمین کند تا آسیب‌ جدی به بدنه وارد نشود.

وی همچنین عنوان کرد: برخی از درخواست‌های مردمی در صورت رایزنی با عوامل شهرداری حل می‌شود، اما در خصوص موارد مکتوب، باید به کمیسیون‌های تخصصی شورا به‌منظور بررسی بیشتر، ارجاع داده شود.

* رحیمی‎فر: شورای ششم تکلیف تیم‌داری شهرداری را مشخص کند

عضو شورای شهر همدان هم در این جلسه تأکید کرد: شورای ششم شهر همدان در مرحله نخست باید تکلیف شهرداری همدان را مبنی بر موافقت یا عدم موافقت با تیم‌داری شهرداری مشخص کند.

علی رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه با تیم‌داری شهرداری همدان در لیگ یک فوتبال کشور موافق هستم؛ افزود: به‌طور قطع تیم‌داری، هزینه دارد و باید تمامی این هزینه‌ها پرداخت شود.

* نظری: برای تقویت ورزش محلات غفلت نکنیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه تقویت ورزش محلات به‎عنوان پایه اساسی تمامی عرصه‎های ورزشی ضرورت دارد؛ گفت: می‌طلبد که برای تقویت این بخش، غفلت نکنیم؛ زیرا در صورت ایجاد زیرساخت‎های لازم در حوزه ورزش محلات و پشتیبانی از آنان، قطعاً شکل‌گیری چندین تیم حرفه‎ای را شاهد خواهیم بود.

علی‌اکبر نظری با تأکید بر اینکه موافق تیم‎داری شهرداری همدان در لیگ دست یک فوتبال کشور هستم؛ افزود: انتظار می‌رود در حد توان مالی شهرداری، سایر رشته‌های ورزشی اثربخش به‌ویژه در مناطق کم‎برخودار مورد توجه ویژه قرار گیرند.

* کاوسی‌امید: اعلام موافقت موقت تیم‌داری تا شکل‌گیری باشگاه شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز موافقت موقت خود را مبنی بر تیم‌داری شهرداری همدان در لیگ دست یک فوتبال کشور تا شکل‌گیری رسمی باشگاه شهرداری اعلام کرد و گفت: بر اساس تبصره‌های ذیل بودجه ۱۴۰۰، تأسیس باشگاه شهرداری همدان دیده شده است که به‌مانند مصوبات شورا باید اجرایی شود.

اکبر کاوسی‌امید افزود: در حال حاضر امسال در مرحله گذر باید موافقت کنیم تا ساختار باشگاه شهرداری ایجاد شود و ضمن پشتیبانی از تیم فوتبال شهرداری همدان، اختلالی در این حوزه ایجاد نشود.

وی معتقد است: در حال حاضر واگذاری امتیاز تیم شهرداری به دیگری، منطقی نیست و به طور قطع مورد بازخواست طرفداران فوتبال قرار خواهیم گرفت.

کاوسی‌امید گفت: برای ادامه فعالیت این تیم باید حمایت خود را اعلام کنیم تا با پشتیبانی شهرداری و اصلاحیه بودجه، دغدغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان را کاهش ‌دهیم.

* شهابی‌نیا: تیم‌داری فوتبال؛ منبع درآمد خوبی برای شهرداری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‎های شورای شهر همدان در ادامه این جلسه گفت: تیم‌داری شهرداری همدان از سطوح پایه آغاز شده و پس از گذشت 10 سال به نتیجه رسیده است.

سعید شهابی‌نیا با بیان اینکه رشته ورزشی فوتبال دارای جذابیت و طرفداران بیشتری است که باید هزینه آن را هم پرداخت کرد؛ افزود: این رشته ورزشی علاوه بر تربیت نیروهای چابک و نام‌آور، می‌تواند منبع درآمد خوبی را به‌همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تیم فوتبال شهرداری متعلق به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است؛ اظهار کرد: وظیفه مدیریت‎شهری، کمک به هیأت‌ ورزشی نیست؛ بلکه متولی اصلی آن وزارت ورزش و جوانان است و از سوی دیگر متولی اصلی فرهنگ شهر هم اداره کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... معرفی شده‌اند.

شهابی‌نیا همچنین عنوان کرد: سپردن مسئولیت تیم‌داری شهرداری به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یا مناطق 4گانه شهرداری همدان به‌منظور پیشبرد امور در حوزه حرفه‌ای‌تر باید مورد بررسی قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب‎تری برسد.

* حیدری: توسعه متوازن در شهر؛ هدف شورا و خواسته‌ مردم

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان نیز اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کمک و حمایت از ورزش یکی از وظایف شهرداری‌ها بوده است و خواهد بود.

مهدی حیدری با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف شورا و خواسته‌ مردم، توسعه متوازن در شهر است؛ افزود: این نگاه باید در حوزه توزیع عادلانه بودجه هم تسری یابد.

به گفته وی؛ 4 مأموریت اصلی با محوریت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در نظر گرفته شده است که باید در حوزه بودجه به صورت متوزان دیده شود؛ زیرا هیچگونه دیدگاهی مبنی بر کم‎اهمیت شمردن حوزه‌های مورد نظر نسبت به ورزش وجود ندارد.

حیدری افزود: در بخش ورزش نیز باید نگاه عادلانه را بین تمامی رشته‌های ورزشی رعایت کنیم و حمایت جدی صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه بودجه تیم‌داری شهرداری باید از جیب مردم تأمین شود و باید رضایت شهروندان را در این حوزه کسب کنیم، درخواست کرد: اگر راهکار و راهبردی مبنی بر بهره‌گیری از روش‎های صحیح از جمله تعیین اسپانسر به‌منظور اختصاص بودجه عادلانه به این حوزه وجود دارد، به شورای شهر همدان ارائه شود.

* وجدی: ضرورت برنامه‌ریزی و حمایت جدی برای حفظ تیم فوتبال شهرداری

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هم با بیان اینکه در جلسه 3 هفته گذشته کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان، مبحث تیم‌داری شهرداری همدان در لیگ دسته یک فوتبال کشور مطرح شد؛ گفت: این مجموعه شهری، تیم‌داری در حوزه فوتبال را از رده‌های پایه آغاز کرده و در تمامی رده‌های سنی فعال است؛ همچنین مدرسه فوتبال این مجموعه به‌عنوان مدارس نمونه در سطح کشور مطرح می‎شود.

روح‌ا... وجدی‌هویدا با اشاره به صعود تیم شهرداری همدان به لیگ دسته یک فوتبال کشور در سال گذشته؛ اظهار کرد: پس از اعلام این رویداد ورزشی، فضای پرنشاط اجتماعی را در سطح شهر همدان شاهد بودیم؛ البته ناگفته نماند که 80 درصد بازیکنان این تیم فوتبالی، نیروهای انسانی بومی هستند که با همت و پشتکار خود به این نقطه موفقیت رسیده‌اند.

وی معتقد است: زنجیره تیم‌داری در باشگاه شهرداری همدان وجود دارد؛ اما شرایط متفاوتی در حوزه افزایش بودجه و تغییر در نحوه تیم‌داری ضروری است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته وجدی‌هویدا؛ برای حفظ تیم فوتبال شهرداری همدان در همین سطح و ارتقای آن نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تری است؛ البته ما در کنار تیم‌داری، فرهنگ‌سازی را هم مدنظر قرار داده‌ایم و با کمترین هزینه، این تیم به این نقطه رسانده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: در حال حاضر بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان باید برای تیم شهرداری همدان در اصلاحیه بودجه لحاظ شود که طی رصد وضعیت سایر تیم‌ها، جزو کمترین هزینه‌ها محسوب می‎شود.

وجدی‌هویدا؛ ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان همراه با بسترسازی مناسب اجتماعی؛ جذب مخاطبان بیشتر؛ دریافت بازخوردهای مثبت اجتماعی در بین مردم و رسانه‌ها و همچنین معرفی هر چه بهتر شهر همدان در سطح ملی را از مهمترین ابعاد مثبت ارتقای سطح تیم شهرداری همدان برشمرد.

وی همچنین با اشاره به برخی موانع تیم‌داری شهرداری همدان، اظهار کرد: شهرداری باید هزینه‌های بسیاری را پرداخت کند که اگر به‌موقع پرداخت نشوند، این تیم با حواشی مواجه می‌شود و وجهه سازمانی شهرداری همدان نیز بهم‌ می‌ریزد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: سعی در حوزه تیم‌داری بسیار مستحکم حرکت کنیم؛ از این‌رو به‌منظور رفع موانع قانونی احتمالی، نامه‌ای به استانداری همدان برای دریافت مجوز از وزارت کشور صورت گرفته است.

وجدی‎هویدا ادامه داد: به صورت مشخص نسبت به افزایش ردیف بودجه تیم فوتبال شهرداری همدان از 3 به ۱۰ میلیارد تومان درخواست داشته‌ایم تا هزینه‌های مورد نیاز انجام گیرد.

وی با بیان اینکه باید تقویت و ارتقای بودجه سازمان فرهنگی شهرداری به صورت منطقی مورد بازنگری قرار گیرد؛ اظهار کرد: در صورت موافقت با تیم‌داری شهرداری، انتظار می‌رود شاهد حمایت خوبی از سوی شهرداری و شورای شهر باشیم تا سایر واحدهای اثرگذار این سازمان به حاشیه نرود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با تأکید بر اینکه به‌عنوان کارشناس موافق تیم‌داری شهرداری همدان هستم؛ ابراز امیدواری کرد: با حمایت شورای شهر و شهرداری به لیگ برتر صعود کنیم و در هر صورت تابع سیاست‌های مجموعه مدیریت‎شهری به‌ویژه شورای شهر همدان هستیم؛ همچنین در صورت اعلام‌نظر وزارت کشور مبنی بر منع قانونی تیم‎داری شهرداری، نسبت به واگذاری امتیاز آن اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان