اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مهر 1400 - 12:57   |   کد مطلب: 35419
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر تقویت حوزه گردشگری شهر و استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت: گردشگری همدان بیش از گذشته تقویت خواهد شد.

به گزارش صبح الوند،  حجت الاسلام صفری افلاکی در نشست اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، افزود: گردشگری همدان در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی ظرفیت منحصر به فردی دارد که باید با تقویت این حوزه‌ها بتوانیم بهتر از قبل عمل کنیم.

حجت الاسلام صفری با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار داشت: اجازه تخریب منابع طبیعی و بناهای واجد ارزش و تاریخی را نخواهیم داد، متاسفانه برخی از سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری از منابع طبیعی به شکل معادن خصوصی، سوءاستفاده می‌کنند و یا اینکه ضوابط قانونی را در ساخت هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان در زمینه گردشگری به صورت تخصصی ورود خواهد کرد، اضافه کرد: باید بتوانیم نگاه دینی و فرهنگی را در این حوزه تقویت کرده و شاهد رونق گردشگری و سرمایه گذاری‌های مرتبط در شهر باشیم.

وی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها؛ مکاتبات و مذاکراتی با مدیران شهرداری داشته که در صورت اعلام نتیجه گزارش آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسگریان: ضرورت ایجاد تحول در حوزه گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه بحث گردشگری از دغدغه‌های اعضای شورای شهر است، افزود: امروزه ما میراث فرهنگی غنی و اثرگذاری داریم که باید مورد توجه قرار گرفته و جذب گردشگران و مسافرین را به دنبال داشته باشد.

محمود مسگریان با اشاره به ظرفیت خوب همدان در حوزه گردشگری و شرایط نامناسب اقتصادی کشور و استان، اظهار داشت: همدان چاره‌ای جز فعال کردن حوزه گردشگری را ندارد و با وجود جاذبه‌های گردشگری باید رونق گردشگری و درآمدزایی را داشته باشیم.

 مسگریان اظهار داشت: امروزه در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه‌های مختلفی در روستاها و شهرها برگزار می‌شود که همدان نیز باید در این حوزه‌ها وارد شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه بر گردشگری مذهبی و زیارتی مشغول، یادآور شد: باید تلاش کنیم در شهر همدان تحولات بیشتری در زمینه گردشگری صورت پذیرد تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم چرا که این امر تقویت و رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تاکید بر ایجاد زیرساختهای گردشگری همچنین تاکید کرد: ضروری است در حوزه حمل و نقل عمومی اقدام اساسی صورت گیرد تا بتوانیم در ایام شروع ورود مسافران به شهر همدان مشکل ترافیکی نداشته باشیم.

 مسگریان با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و سوغات همدان ، اظهار کرد: باید بتوانیم صنایع دستی همدان را با برگزاری بازارچه‌ها و جشنواره‌ها رونق داده و در کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما اعضای شورای شهر، به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی، باید  ضمن برگزاری جلسات مرتبط با مسایل و مشکلات گردشگری، تدابیر درست و اقدامات مناسبی اتخاذ کنیم که در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم .

گفتنی است در این جلسه بر همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق صنعت گردشگری همدان تاکید شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان