اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1400 - 13:12   |   کد مطلب: 35424
مهندس محرابیان وزیر نیرو به همراه مهندس جانباز؛مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی سفری یک روزه از روند اجرایی تصفیه خانه فاضلاب همدان بازدید کردند.

به گزارش صبح الوند،  مهندس محرابیان وزیر نیرو به همراه مهندس جانباز؛مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی سفری یک روزه از روند اجرایی تصفیه خانه فاضلاب همدان بازدید کردند.

در این سفرکه با همراهی استاندار،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و جمعی از مسؤلین استانی انجام شد، فرایند تصفیه فاضلاب مورد بازدید قرار گرفت.

تصفیه خانه فاضلاب همدان در دو بخش مایع و لجن با استفاده از فرایند Step feed و هاضم های بی هوازی به منظور تثبیت لجن در ۴مدول با دبی ۱۲۸۰ لیتر بر ثانیه در حال حاضر نیاز آبی نیروگاه شهید مفتح و پتروشیمی هگمتانه را مرتفع می نماید.

علی اکبر محرابیان در سفر یک روزه خود به همدان طی بازدید از سد اکباتان با بیان اینکه امسال سالی خشک را پشت سر گذاشتیم ،گفت: خشکسالی سال جاری در نیم قرن اخیر بی سابقه بود و
بارش ها نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش و نسبت به۵۰ ساله گذشته با ۳۷ درصد کاهش مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع آب ذخیره شده پشت سدهای ما ۱۸ میلیارد متر مکعب است عنوان کرد:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

محرابیان با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر با رشد مصرف مواجه بودیم اظهار کرد:در سال ۸۰ مجموع آب مصرفی کشاورزی، شرب و صنعت ۷۸ میلیارد متر مکعب بود که این عدد سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب رسید.

وی با اذعان به اینکه مدیریت مصرف نیازمند همراهی مردم عزیز است،گفت:از مردم تقاضا میکنیم تلاش بیشتری در مصرف آب داشته باشند.

وی بر ضرورت کاهش کشتهای پر آب برتاکید کرد و گفت:در مصارف خانگی نیز باید با توجه به حجم آب، برنامه ریزی نماییم تا از شرایط سخت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه شهر همدان جز ۸ شهر بزرگی است که با تنش شدید آبی مواجه است خاطرنشان کرد:سفر امروز در راستای بررسی طرح های جایگزین و اضطراری به انجام رسید.

وی در نهایت از مردم درخواست کرد:تا زمان بهره برداری از طرح های جایگزین مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان