اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. آبان 1400 - 13:11   |   کد مطلب: 35519
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
شورای شهر تنها شورای شهرداری نیست
علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا که پیرامون موضوع ساماندهی بازار های سطح شهر برگزار شد، افزود: طبق قانونی رفع سد معبر و برخورد با خاطیان از وظایف شهرداریها و مجامع امور صنفی است که این دو مجموعه باید با همکاری و هماهنگی هم در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش صبح الوند، نظری با اشاره به ماده ۸۶ بند ۳۹ قانون شوراها، اضافه کرد: شورای شهر تنها شورای شهرداری نیست و طبق قانون تمامی سازمانها و نهادها مکلفند یک نسخه از اقدامات خود را به شورای شهر ارائه دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان این که بازدیدها و بررسی‌های خود از بازار همدان ، افزود: یکی از معضلات شهر همدان وجود سد معبر در بازارها و معابر است که باعث ایجاد ناهنجاری و بی نظمی در شهر شده است.

علی اکبر نظری تاکید کرد: مامورین سد معبر شهرداری وظیفه دارند با همکاری مجامع امور صنفی در راستای جمع آوری سد معبر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با قوانین و حقوق شهروندی آگاهی داشته باشند، اظهار کرد: لازم است نیروی انتظامی پلیس راهور در کنار ماموران سد معبر بوده و برای ساماندهی این موضوع کمک کنند.

نظری همچنین به حضور خودروهای بارفروش در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد فعالیت وانت بارهای پلاک غیربومی در سطح شهر هستیم که مدیریت شهری باید با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ضمن شناسایی و احصا این وانت بارها آنها را ساماندهی کرده و از فعالیت پلاک های غیر بومی جلوگیری به عمل آورند.

وی همچنین به اعلام آمادگی مجمع امور صنفی همدان برای همکاری در تشکیل گشت مشترک نظارت بر فعالیت اصناف و کسبه بازار با شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری و مجمع امور صنفی با همکاری هم می‌توانند با فعال کردن گشت مشترک با توجه به ماده 27 و 28 برای اعمال قانون با سد معبر اقدام کنند.

نظری همچنین وجود کاروانسراهای تاریخی و قدیمی در پیاده راه اکباتان و رینگ اول شهر را از ظرفیت‌های مناسب برای جذب گردشگران دانست و افزود: می‌‌توان ضمن استفاده از این کاروانسراها برای استقرار دستفروشان از جمله انگشتر فروش ها، جذابیت برای حضور شهروندان نیز در این منطقه ایجاد کرد.

* رفع سد معبر نیازمند فرهنگ سازی است

وی با تاکید بر این که فرهنگسازی برای رفع سد معبر ضروری و الزامی است، اظهار داشت: سد معبر در مکانهای عمومی نه تنها نظم شهری را مختل می کند و حق تردد از شهروندان گرفته می‌شود بلکه زیبایی شهر نیز از دست رفته و آشفتگی و ناهنجاری سیما و منظر شهری را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: مدیریت شهری از دیدگاه و نظرات اتاق اصناف در زمینه ساماندهی و جمع آوری سد معبر و ساماندهی وانت بارها استقبال می‌کند.

علی اکبر نظری همچنین با اشاره به ترافیک نقاط مختلف شهر ، گفت: در امر کنترل ترافیک معابر، شهر تنها رینگ مرکزی نیست بلکه نقاط دیگر از جمله نقاط کمتر برخوردار از جمله شهرک ولی عصر (عج)، حصار امام خمینی (ره)، اسلام شهر و منطقه خضر هم باید مورد توجه باشند.

نظری خطاب به مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری  شهرداری همدان اظهار کرد:  اقدامات در ایجاد نظم و انضباط باید تداوم داشته و مقطعی نباشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان