اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1400 - 8:59   |   کد مطلب: 35549
چهلمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان با حضور امیر سرتیپ محمد جوادی کهنه‌سرباز وطن و "ناجی کردستان" به همراه محمود حسام، جمشید طالبی، محمد فراهانی و امیر نوبرانی از رزمندگان و همرزمان امیر در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، رییس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه ضمن تقدیر از رشادتها و دلاوریهای امیر سرتیپ امیر محمد جوادی گفت: در جلسه امروز صحن شورای شهر همدان مصوب شد، بلوار اعتمادیه شرقی به نام امیر سرتیپ محمد جوادی نامگذاری شود.

محمود مسگریان اضافه کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد؛ به پاس ارج نهادن به مقام ارزشمند امیر سرتیپ محمد جوادی، کهنه‌سرباز وطن و مجاهدی که نقش موثری در رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشت، خیابانی به نام این بزرگ مرد ایران زمین مزین شود.

وی با بیان اینکه سرتیپ جوادی سلحشور ارتشی و بسیجی قهرمانی است که عمر خود را برای دفاع از وطن و حفظ نظام مقدس گذرانده، افزود: سردار بزرگ از یادگاران به نام و با ارزش دوران پس از انقلاب اسلامی است که در عرصه های مختلف پس از انقلاب با رشادتها خود نقش آفرین بوده است که بر این اساس اعضای شورای شهر همدان در هفته بسیج تصمیم گرفتند از این بسیجی دلاور و از فرماندهان بزرگ و به نام ارتش جمهوری اسلامی در صحن شورا تقدیر به عمل آید.

* دریافت «مدال فتح» از رهبر معظم انقلاب

مسگریان در بیان رشادتهای سرتیپ جوادی اظهار کرد: از بزرگان و فرماندهان ارتش مقدس جمهوری اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرماندهی بی‌نظیرش مانع سقوط پادگان کردستان در اسفند ماه سال ۱۳۵۸ شد و پس از مدتی مدال فتح از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

 

سرتیپ جوادی کهنه‌سربازی که عاشق وطن است

در ادامه این جلسه امیر سرتیپ محمد جوادی ضمن تشکر از اعضای شورا برای قدردانی از  ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت : خدا را شاکرم که توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مورد تایید هستم آنچه انجام داده‌ام انجام وظیفه بوده و خداوند ناظر و شاهد بر اعمال من است.

امیر محمد جوادی اضافه کرد: در آن برهه از زمان ارتش پس از  پیروزی انقلاب اسلامی از هم پاشیده بود و سپاه پاسداران نیز تشکیل نشده بود که اجنبی‌ها و خائنین به مملکت، چشم بر این کشور دوخته و گوشه‌ای از  این سرزمین را هدف قرار داده بودند و کشورم وطنم در خطر بود و در آن زمان پادگان کردستان تقریباً خالی از سربازان و افسران بود اما ما ماندیم و همه انتقاد می کردند که اگر اتفاقی رخ دهد تو مسئولی .

سرتیپ جوادی ادامه داد: اسفند ماه ۱۳۵۸ مردم در تدارک جشن شب عید بودند اما من می دانستم که در این برهه از زمان با حمله اجنبیان چه آسیبی بر وطنم وارد خواهد شد اما به لطف خداوند متعال مراحل سختی را پشت سر گذاشتیم و در آن زمان که انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر رسیده بود اجازه ندادیم خدشه‌ای بر انقلاب وارد شود.

سرتیپ جوادی افزود: آن هنگام ایران چالش‌های بسیاری داشت، منافقین در داخل کشور خرابکاری می‌کردند، مخالفان انقلاب در حال تضعیف کشور بودند، در برخی از نقاط کشور شورش می‌کردند و من فرماندهی یک گردان از تیپ‌های لشگر کردستان را  عهده‌دار بودم، در همان زمان مشکلی که مقابل آنها بود لشگر کردستان بود بنابراین می‌خواستند که این پادگان را تصرف و تجزیه کردستان را محقق کنند، کسانی مخالف بودند که مانع از سقوط پادگان شویم و بر بنده خرده می‌گرفتند که دایه مهربان‌تر از مادر شده‌ام، اما اعتقاد داشتم که امروز زمان رنجش و رنجیدن نیست و می دانستم اگر این پادگان سقوط کند، ایران لطمه می دید و ابهت انقلاب و ارتش در دنیا شکسته می‌شد. اما من جانم را فدای مملکتم می‌کنم و اجازه نمی‌دهم که آسیبی ببیند.

از خانه و وطنم دفاع کردم

این کهنه فرمانده ارتشی دلاور یادآور شد:  به لطف و خواست خداوند متعال سختیها را پشت سر گذاشتیم و مقاومت با پیروزی تمام شد در آن زمان هر کاری کردم انجام وظیفه بود چرا که از خانه بزرگم و از مملکتم دفاع کردم .

ناجی کردستان دریافت " مدال فتح " از دستان مبارک مقام معظم رهبری را نتیجه مجاهدت‌های تمام همرزمانش به ویژه شهدا و جانبازان دانست.

* پیشنهاد ساخت تندیس به یاد سربازان پادگان کردستان

وی همچنین با اشاره به دلاورمردی های سربازان پادگان کردستان اظهار داشت:: باید بدانیم همه دستاوردهای ما به خاطر خون شهداست و به خاطر دردهایی که رزمندگان و جانبازان شب و روز با خود دارند و لحظه‌ای آرام نمی‌نشینند.

سرتیپ جوادی با اشاره به اینکه  قدردانی از از رشادت‌ها و بزرگمردی‌های سربازان دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار ارزشمند است، گفت: پیشنهاد می‌کنم برای پادگان کردستان تندیسی از یک سرباز در درب ورودی پادگان نصب شود تا زحمات سربازان از بین نرود و نمادی باشد برای مقاومت و ایستادگی.

* محمود حسام: سرتیپ جوادی، ناجی کردستان

در ادامه محمود حسام سرباز امیر سرتیپ جوادی در دوران دفاع مقدس به بیان رشادت ها ایثارگری‌های امیر جوادی پرداخت و و اقدام شورای شهر همدان در تجلیل از بزرگ مرد تاریخ دوران پس از انقلاب اسلامی ایران را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: قدردانی از بزرگ مردان ایران زمین همچون امیر سرتیپ محمد جوادی کاری ارزشمند است که باید این روال در جامعه ترویج یابد.

حسام با بیان اینکه افتخاری برای بنده است که روزی در پیرامون سرتیپ جوادی بیسیم چه بوده و در کردستان در کنار وی بوده‌م، اضافه کرد: باید از زندگینامه این سردار بزرگ فیلم ها ساخته و کتابها نوشته شود.

وی از سرتیپ جوادی به عنوان سردار شهید همدانی ارتش نام برد و گفت: وی اولین پرچم داری بود که در دفاع از نظام در کردستان سینه سپر کرد و بنده و دیگر سربازان شاهد رشادتهای امیر بوده ایم.

* سربازی که به اقتدار نظام افزوده است

محمود حسام ادامه داد: امیر جوادی در برهه‌های سخت تاریخی، در کردستان اوایل پیروزی انقلاب، خوزستان زمان دفاع مقدس و در لشگرها و تیپ‌های مختلف ارتش  با تصمیمات درست ، به اقتدار ایران و انقلاب افزوده است .

وی در خصوص دلاورمردی های این سردار دلیر ایران یادآور شد: در آن برهه از زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از پادگان‌ها فرار کرده یا رفته بودند امیر جوادی سنگ تمام گذاشت و اجازه نداد خدشه‌ای در نظام و انقلاب وارد شود و و زمانی که گروهک های ضد انقلاب قصد تصرف کردستان را داشتند در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۵۸ پادگان در محاصره گروههای مختلف بود و امیر جوادی تنها با تعداد اندکی از سربازان در مقابل این گروهک ها ایستادگی کرد و اولین ناجی کردستان بود که با مدیریت مدبرانه خود توانست پیروز شود.

به گفته حسام دوران دفاع مقدس هشت سال نه بلکه 10 سال طول کشید چرا که دفاع مقدس از سال 1358 با محاصره کردستان توسط گروهک های مختلف آغاز شد و امثال امیر جوادی ها پای کار ایستادگی کردند و طی این 10 سال اجازه ندادند ذره ای از این خاک به تصرف بیگانگان در بیاید.

* امیر جوادی چهره شاخص و اسطوره نظام

وی ادامه داد: سردار امیر سرتیپ محمد جوادی پس از پیروزی کردستان در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشت پای همه عملیات‌های دفاعی و مقاومت ها نقش آفرین بود جایگاه وی بین پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیار بالا است  واز چهره های شاخص و اول ارتش جمهوری اسلامی است که باید ارج نهاده شود.

محمود حسام یادآور شد:  امیر جوادی در تمامی عرصه‌ها و عملیات‌های بزرگ ارتش دفاع مقدس جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران مقتدرانه ایستادگی کرد و نقش پررنگی در پیروزی حق علیه باطل داشت و وی یکی از بزرگترین بنیانگذاران هوابرد شیراز در دوران قبل از انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه  امروز باید به شخصیت‌هایی همچون جوادی که در ارتش مقدس جمهوری اسلامی گمنام هستند ارج نهاد، اضافه کرد: امیر جوادی متعلق به شخص خاصی یا شهر خاصی نیست بلکه متعلق به کل ایران است که باید به عنوان اسطوره‌ای در نظام معرفی شود.

* جمشید طالبی: امیر جوادی شهید زنده است

در ادامه این جلسه جمشید طالبی همرزم سرتیپ جوادی به بیان افتخارات امیر پرداخت و اظهار کرد:  امیر جوادی شهید زنده است که باید به نحو احسن از او یاد کرده و به نسل امروز معرفی کرد.

طالبی پیشنهاد داد: در شهر همدان ۲۱ شهید ترور وجود دارد که باید تدابیری برای معرفی آنها مثل نامگذاری معابر به نام این بزرگواران اندیشیده شود.

* تجلیل از ناجی کردستان در صحن شورا

گفتنی است در ادامه جلسه صحن و شورای اسلامی شهر همدان در راستای ارج نهادن به رشادت‌ها و دلاور مردی های امیر سرتیپ محمد جوادی، سردار بزرگ و یادگار دوران دفاع مقدس، توسط رییس و اعضای شورای شهر همدان با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان