اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آذر 1400 - 10:50   |   کد مطلب: 35557
هفتم آذرماه به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده است که امروز دریادلان ایرانی در اطلس های دور حضور دارند و در برابر ابر قدرت ها خودنمایی می کنند.

به گزارش صبح الوند،فرارسیدن هفتم آذرماه سالروز عملیات غرور‌آفرین مروارید و حماسه سترگ و جاودان ناوچه موشک انداز پیکان در آب‌های نیلگون خلیج فارس، که به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری گردیده است.

قدرت دریایی ایرانی ها امروز بر کسی پوشیده نیست، محمود قاسمی کارشناس مسائل نظامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از نیروهای سه گانه جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی است که از روز اول تشکیل شاهد شجاعت های زیادی در سراسر کشور به خصوص جنوب کشور و خلیج فارس بوده ایم. 

وی افزود: در اوایل دفاع مقدس نیروی درایی ایران چنان ضربه سختی به عراق وارد کرد که هیچ گاه دیگر جرات نکردن از حریم دریایی با ایران مبارزه کنند. 

این کارشناس نظامی گفت: امروز نیروی دریایی ایران در اطلس های دور حضور دارند و توانستند دزدان دریایی را تا حدی مهار کنند و امنیت آبها را برگردانند چرا که دزدان دریایی تهدید بزرگی آبی بودند. 

وی افزود: منطقه غرب آسیا در برابر قدرت های دریایی مثل انگلیس ایستادند و ارتش و سپاه مدام در برابر قلدرهای دریایی خودنمایی می کند. 

قاسمی بیان کرد: قوی ترین نیروی دریایی انگلیس است چرا که کشور جزیره ای دارد بنابراین زیر دریایی ها، ناوها و موشک ها و اقیانوس پیماهای بزرگی دارد، اما ایران توانست از این نیروی دریایی چندین ناوشکن گروگان بگیرد چرا که در جبل الطارق کشتی ایران را دزدیدند. 

وی افزود: در همین حوادث اخیر چندین ناو جنگی قصد خودنمایی را در آب های خلیج فارس داشتند که با قدرت نیروی دریایی ایران مواجه شدند. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان