اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1400 - 7:58   |   کد مطلب: 35559
رییس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری به‌منظور اثبات کارآمدی مدیریت‌شهری، عنوان کرد: حل مشکلات و اتمام پروژه تقاطع شهید همدانی با آبروی مدیریت‌شهری دوره ششم گره خورده است.

به گزارش صبح الوند، 

 مهدی حیدری در جلسه فوق‌العاده کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورا با محوریت بررسی مسائل و مشکلات پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی، گفت: اگر از مردم، اعضای شورای شهر و مدیران ارشد استانی و شهری در خصوص دغدغه‌های مدیریت‎شهری سوال شود، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری و در صدر آنها، تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی مطرح می‎شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مدام برای ادامه تعطیلی پروژه تقاطع شهید همدانی توجیه و دلیل بتراشیم، نمی‌توانیم به مردم پاسخگو باشیم، زیرا تکرار برخی مسائل، دردی از مشکلات شهر برطرف نمی‌کند؛ افزود: بر اساس رسالت، تعهد و آرمان‌های انقلابی، آنچه باید مورد اجماع قرار گیرد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی است؛ در حالی‌که توقف هرگونه طرح شهری، معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را به‌دنبال دارد.

حیدری با اشاره به اینکه اساسی‌ترین رسالت و کارایی قرارداد طرح و ساخت (EPC)، مدیریت ثابت هزینه و زمان است که متأسفانه در شکل قرارداد پروژه بزرگ شهری شهید همدانی مدنظر قرار نگرفته است؛ ادامه داد: نخواهیم گذاشت پس از گذر از دوره ششم مدیریت‎شهری، پروژه‌های شهری نیمه‌تمام دوره چهارم و پنجم بر روی زمین بماند و نیمه‌کاره، تحویل دوره هفتم داده شود.

وی اظهار کرد: برون‌داد تصمیمات مدیریت‎شهری به‌ویژه شورای شهر همدان در نزد نخبگان و مردم اهمیت دارد؛ از این‌رو مطالبه‌گری در حوزه مدیریت‎شهری و به چالش کشیدن آنها ضروری است، اما باید این مباحث مهم هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

رییس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه اجازه هرج و مرج در مدیریت امور عمرانی شهرداری را نخواهیم داد؛ ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های معاونت عمرانی شهرداری و زحمات مهندسان پرتلاش این حوزه به‌منظور پیشبرد اهداف و سیاست‌های مدیریت‎شهری به‌ویژه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهر، متأسفانه تصور برخی کارشناسان و مردم بر این است که با طرح اشکالات مختلف، قصد داریم پرو‌ژه‌های شهری اجرایی نشود که قطعاً به نفع شهر، مردم و حتی شهرداری و شورای شهر نخواهد بود.

حیدری عنوان کرد: باید به این باور برسیم که اگر پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسد، ثمره آن به شهر، مردم، شهرداری و شورای شهر خواهید رسید.

وی با تأکید بر اینکه حقوق پیمانکاران پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی هم نباید تضییع شود، اظهار کرد: تکمیل به‌موقع مستندات مالی و فنی پروژه به اندازه پیشرفت پروژه پیش نرفته و ممکن است این امر موجب از بین رفتن پیمانکار و توقف بیشتر پروژه شود و بر اساس سوگندی که ابتدای دوره شورای ششم یاد کردیم، علاوه بر شهرداری، حق طرفین شهرداری هم به گردن ماست.

رییس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل ترافیک شورای شهر همدان با بیان اینکه به‌دنبال رفع مشکلات پروژه شهید همدانی هستیم؛ اعلام کرد: پنجشنبه هفته جاری اعضای شورای شهر و مدیران شهری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی به‌منظور آغاز مجدد عملیات اجرایی آن بازدید خواهند داشت و اگر مشکل اساسی این طرح، مالی است، به‌زودی اعتبارات مورد نیاز آن تزریق خواهد شد.

حیدری همچنین درخواست کرد: با توجه به آیین‌نامه مالی شهرداری همدان مبنی بر پرداخت حق تخصص به نیروهای متخصص و فنی شهرداری، انتظار می‌رود در صورت آغاز به کار پروژه شهید همدانی، حق کارشناسان فنی شهرداری هم در نظر گرفته شود.

* شهردار: هرگز پروژه‌های شهری متوقف نمی‌شوند

شهردار همدان همچنین در این جلسه تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری باید در حوزه مدیریت‌شهری هم‌صدا و همسو عمل کنند.

سید مسعود حسینی با تأکید بر اینکه هرگز پروژه‌های شهری متوقف نمی‌شوند؛ گفت: باید در آینده، پیش‎بینی‌های لازم در حوزه تقویت شرایط قراردادها از نظر مالی و فنی در نظر گرفته شود.

* سرپرست کارگاه: اتمام پروژه شهید همدانی به تزریق اعتبار بستگی دارد

سرپرست کارگاه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی در پایان گفت: در حال حاضر فصل کاری را از دست داده‌ایم که هزینه‌های بسیاری را بر دوش پیمانکار وارد می‌کند؛ اما تحت هر شرایطی، آماده پیشبرد ادامه روند کار هستیم.

مسعود معمارزاده با بیان اینکه تیرماه امسال فاز نخست پروژه شهید همدانی به‌بهره‌برداری رسیده؛ معتقد است: عدم ابلاغ مستندات مالی پروژه از سوی شهرداری و تحویل موقت آن یکی از دغدغه‎های جدی ماست که انتظار می‌رود مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد؛ زیرا این مهم توقع ناچیزی است و موجب دلگری پیمانکار می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه بدون تزریق اعتبار مناسب نمی‎توانیم با ۱۰۰ درصد ظرفیت، کار را آغاز کنیم و اتمام پروژه‌های شهری ارتباط مستقیمی با تامین منابع مالی دارد؛ اظهار کرد: در صورت تزریق اعتبار و همراهی مدیران شهری، کمتر از یک هفته، عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کنیم.

معمارزاده با اشاره به اینکه حدود 15 میلیارد تومان از شهرداری طلبکار هستیم؛ عنوان کرد: بر اساس برنامه زمان‎بندی 9 ماهه برای ادامه روند این پروژه شهری و اتمام آن، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و وعده زمانی اتمام پروژه کاملاً به شهرداری بستگی دارد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان