اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1400 - 8:02   |   کد مطلب: 35560
محمود مسگریان در چهل و یکمین جلسه صحن شورا افزود: یکی از دغدغه های اعضای شورا بحث طولانی شدن زمان فرایند صدور پروانه های ساختمانی است که این موضوع از دوره پنجم شورای شهر در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت.

به گزارش صبح الوند، مسگریان اضافه کرد: مدیریت شهری در کاهش فرایند زمان صدور پروانه های ساختمانی و اقدامات مناسبی را انجام داده و طرح در حال تکمیل است.
وی اظهار داشت: تسهیل در امور و کاهش فرایند زمان صدور پروانه های ساختمانی از مطالبات مردمی است که تحقق آن می‌تواند در افزایش رضایتمندی بسیار تاثیر گذار باشد.
مسگریان در ادامه این جلسه از تصویب طرح راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شهرداری همدان و دوره‌های کوتاه مدت  در صحن شورا خبر داد و افزود: بر اساس ماده واحده این مصوبه شهرداری همدان مکلف است تا مقدمات لازم در خصوص راه‌اندازی این مرکز در سال ۱۴۰۰ را بدون ایجاد بار مالی انجام دهد.
*سعید نظری: راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی، درآمدهای پایداری را برای شهرداری به دنبال دارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ شهرداری کشور دارای مرکز آموزشی علمی کاربردی هستند، افزود: همدان نیاز به مهارت‌های مدیریت شهری دارد و در این زمینه مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری با ارائه آموزش‌های ترمی و کوتاه‌مدت می‌تواند این موضوع را محقق کند.
سعید نظری با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی شهرداری همدان درآمدهای پایداری را برای شهرداری به دنبال خواهد داشت، یاداورشد: با توجه به ماهیت مراکز آموزشی علمی کاربردی، عملاً نیازی به اعضای هیئت علمی نیست و مدرسان مورد تائید دانشگاه جامع و اساتید خبره تدریس دروس را انجام خواهند داد.
نظری افزود: شهرداری می‌تواند با راه‌اندازی این مرکز از ظرفیت تخصص پرسنل خود نیز در حوزه‌های مختلف برای آموزش‌ها استفاده کند همچنین رشته‌های مختلف و گسترده‌ای را می تواند ایجاد دهد.
به گفته نظری راه اندازی مرکز علمی کاربردی شهرداری همدان و دوره‌های کوتاه مدت هیچگونه بار مالی برای شهرداری به دنبال نخواهد داشت بلکه درآمدهای پایداری را نیز ایجاد می‌کند.
در ادامه این جلسه شهردار همدان در خصوص اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی اظهار کرد: مقدمات کار شکل گرفته است و باید هر چه سریعتر تسهیل در امور فرایند صدور پروانه ساختمانی ایجاد شود.
سید  مسعود حسینی اضافه کرد: کاهش زمان فرایند صدور پروانه های ساختمانی از مطالبات مردم است که باید هر چه سریع‌تر محقق شود.
گفتنی است: در این جلسه امیر فتحیان نسب معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان به تشریح طرح اصلاح فرآیند صدور پروانه های ساختمانی پرداخت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان