اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1400 - 10:32   |   کد مطلب: 35562
دبیر اتاق اصناف همدان گفت: به دنبال افزایش قیمت نان تیم های بازرسی متشکل از اصناف، تعزیرات و صمت در نانوایی ها حضور پیدا کرده و مصوبات جدید را رصد می کنند.

به گزارش صبح الوند، نرخ نان در همدان از صبح شنبه ششم آذرماه ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشت. 

نان لواش یارانه‌ای با وزن چانه ۱۶۰ گرم و وزن نان ۱۱۰ گرمی، ۳۰۰ تومان بود که با این افزایش قیمت به ۴۵۰ تومان رسید.

نان سنگک ماشینی و سنتی یارانه‌ای نوع یک که هزار تومان بود، ۱,۶۰۰ تومان شد و وزن چانه آن ۶۵۰ گرم و وزن نان آن برابر ۴۵۰ گرم است.

قیمت نان سنگک ماشینی و سنتی یارانه‌ای نوع دو که ۱,۳۰۰ تومان بود، با وزن نان ۴۵۰ گرمی به ۲,۰۰۰ تومان رسیده است.

قیمت نان بربری یارانه‌ای نوع یک با ۵۱۰ گرم چانه و وزن ۴۱۰ گرم به ۱,۲۰۰ تومان رسیده و نان بربری یارانه‌ای نوع دو نیز به قیمت ۱,۶۰۰ تومان رسید.
قیمت نان تافتون یا لواش محلی نوع یک با ۲۸۰ گرم چانه و ۲۲۰ گرم وزن نان به ۷۵۰ تومان رسیده و قیمت نان تافتون یا لواش محلی نوع دو نیز ۹۰۰ تومان است.

برای این نان‌ها در صورتی که بخواهند افزودنی مانند کنجد اضافه کنند، به ازای هر ۱۰ گرم کنجد ۵۰۰ تومان و در صورت دو رو شدن آن ۱,۰۰۰ تومان به قیمت نان سنگک اضافه می‌شود.

اما بعد از اعلام افزایش قیمت نان و تاکید مسئولین بر نظارت اتاق اصناف بر نانوایی ها شاهد کم فروشی در برخی واحدها و نظارت کم مواجه شدیم. 

حمید مختاری نژاد که در منطقه خضر همدان نانوایی دارد به خبرنگار ما گفت: دیروز بازرسانی برای وزن چانه ها و بررسی حواله های آرد حضور پیدا کردند و تمام مراتب را چک کردند. 

اما نانوایی در هنرستان همدان که نان سنگک می فروختند گفت: تاکنون نظارت و بازرسی از واحد صنفی ما انجام نشده است اما سعی کردیم که حقوق مصرف کننده را رعایت کنیم. 
احمد گازرانی دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همین طور که مسئولین برای افزایش نان تصمیم گرفتند این کار نیاز به نظارت ویژه بر کیفیت و وزن آن دارد. 

وی افزود: نظارت به طور جدی صورت می گرد که حق مردم ضایع نشود و دستگاه های متولی چون تعزیرات، صمت و اتاق اصناف تیم های نظارتی برای بازرسی تشکیل داده اند. 

دبیر اتاق اصناف گفت: از ساعات اولیه افزایش قیمت نان بازرسان ورود پیدا کردند و گاها نیاز به تذکر بوده و در جاهایی نیز شاید برگه جریمه برای نانوایی درج شده است.

وی تاکید کرد: حمایت ز مصرف کننده همیشه در اولویت کارهای اصناف قرار دارد. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان