به گزارش صبح الوند، اکبر کاوسیامید در پنجاه و ششمین جلسه صحن شورا افزود: درمجموع بودجه 1400 مصوبه شهرداری هزارو 685 میلیارد تومان بود که در پیشنهاد لایحه بودجه اصلاحیه، با حدود 15میلیارد تومان کاهش پیش بینی شده است.
کاوسیامید اظهار کرد: بودجه بازنمای نحوه اجرائی شدن وعدههای سیاست گذاران از طریق مدیریت منابع و مصارف است و محکی برای سنجش ادعای سیاست گذاران در عمل به وعدههایشان محسوب میشود.
وی اظهار کرد: بسیاری از ردیفهای کاهش داده شده از بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان که اعلام کردند قابل وصول نیست چرا که متکی بر روابط مالی دولت با شهرداری است؛ از جمله عوارض ارزش افزوده کالا و خدمات و عوارض متمرکز که سهم همدان از این منبع درآمدی در مقابل سایر شهرداریهای کشور، بسیار ناچیزاست .
کاوسی اضافه کرد: جرائم موضوع ماده 15و 23رسیدگی به تخلفات رانندگی، كمك بلاعوض دولت و يا ساير سازمانها و موسسات دولتي، کمک دولت برای پروژه های مشخص ووام دریافتی از وزارت کشور جهت خرید ماشین آلات وتجهیزات آتش نشانی که اقدام موثری صورت نگرفته و در لایحه ارسالی شهرداری اقدام به حذف منابع وام دریافتی و اوراق مشارکت کرده و اقدام شهرداری بر خلاف مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش اعتبار اوراق تا مبلغ 500میلیارد تومان بوده که در جلسات بررسی بودجه بدان اشاره شده است .
وی با بیان اینکه از یارانه بلیطی دولت ،به مبلغ 5.6میلیارد تومان ( 56 میلیارد ریال) بودجه مصوب ، تنها عملکرد هشت ماهه سازمان حمل ونقل بار ومسافر معادل 584 میلیون تومان گزارش شده است، یادآور شد: درنهایت اعتبار این ردیف به 3.1میلیارد تومان ( 31 میلیارد ریال) کاهش داده شده است و این امر علی رغم، اعلام اینکه دولت و شهرداری با همدیگر هماهنگ هستند رخ داده است.
رییس کمیسیون بودجه شورای شهرهمدان به افزایش حدود54 میلیارد تومانی حاصل از فروش اموال غیر منقول شهرداری، اشاره کرد و افزود: این افزایش در کنار سقف تسهیلات قابل دریافت شهرداری از بانک ها، همچنین اوراق مشارکت و پروژههای مشارکتی نشان میدهد شهرداری همدان اساسا در جهت مولدسازی داراییها خیلی موفق عمل نکرده است و خود این جای سوال دارد که چرا شهرداری نتوانسته از این منابع کسب درآمد داشته باشد؟
کاوسیامید با اشاره به اینکه اعتبار پروژههایی که درشورای دوره ششم دارای اهمیت و اولویت اول هستند درلایحه بودجه اصلاحیه کاهشی دیده شدهاند و در مدت زمان سپری شده در سالجاری فاقد پیشرفت فیزیکی مناسب هستند، یادآور شد: میتوان به پروژههایی همچون پارکینگ آقاجانی بیگ، تقاطعهای غیر همسطح سردار همدانی و غدیر، پروژه تملک پارکینگ پشت هتل مرمر و تملک پارکینگ تالار قرآن و....اشاره کرد که علیرغم تاکیدات لازم در بررسی گزارش شش دوازدهم، شهرداری همدان در سالجاری نتوانست آن طور که باید در این مهم پیشرفت داشته باشد .
کاوسیامید گفت: از طرفی شهرداری همدان به استناد تبصره های ذیل بودجه ابزاری به نام خزانهداری کل و کمیته تخصیص دارد که اگر در 10 ماه گذشته این کمیته تشکیل میشد، در زمان عدم جذب منابع وقتی میبینند منابع محقق نمیشود منابع کسب شده را به پروژههای اولویت دار اختصاص دهند که این مهم نیز فراهم نشده است .
وی با بیان اینکه مسئولیت این سند بودجه با شورای ششم و شهردار است، تاکید کرد: کمیسیون بودجه سعی داشته با نگاه واقع بینانه و بر اساس شرایط حاکم در جامعه بودجه را بررسی و تا حد امکان پروژه هایی که به نحوی قابلیت اجرا در سالجاری را نداشته و یا امکان اجرای آن در فرصت باقیمانده غیر ممکن است را کاهش و در مقابل با برخی از کاهش های صورت گرفته مخالفت کرد .
وی اهم سیاستهای کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در بررسی لایحه بودجه اصلاحیه متمم سال 1400 را واقعی نمودن بودجه با توجه به منابع درآمد، توجه به مباحث فرهنگی ،اجتماعی ،مذهبی، توجه ویژه به مسائل ایمنی وخرید تجهیزات مورد نیازآتش نشان، توجه به بازآفرینی شهری تعمیرونگهداری سازه هاو تاسیسات شهری وپلهای عابر پیاده، اولویت بندی در اجرای پروژه های تملکی و عمرانی، تعمیرونگهداری سازه هاو تاسیسات شهری وپلهای عابر پیاده و توجه ویژه به مباحث حمل ونقل عمومی برشمرد.
دیدگاه شما