اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. دى 1400 - 8:57   |   کد مطلب: 35675
عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه رعایت موارد ایمنی و الزامات امدادرسانی پیشگیری از بروز حوادث یکی از نکات مهم و ملزومات اصلی در اجرای پروژه ها است، گفت: در اجرای پروژه ها و ساخت و سازها باید الزامات ایمنی در ابتدای امر مورد توجه سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی قرار گیرد.

به گزارش صبح الوند، مهدی حیدری افزود: با وجود تاکیدات قانونی متاسفانه در برخی از پروژه ها نظیر برج زاگرس، به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی شاهد مشکلات جدی در بحث آتش نشانی هستیم که بدون اغراق احتمال بروز حادثه ناگواری همچون پلاسکو تهران در این برج دور از ذهن نیست که باید نواقص و مشکلات غیر قابل اغماض موجود بر اساس الزامات قانونی و ایمنی مرتفع شود.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: سازمان آتش نشانی در بحث تاییدیه ایمنی ساخت و سازهای عمومی و خصوصی به هیچ عنوان تاثیر فشارها قرار نگیرد، چرا که امنیت شهروندان اولویت اصلی این سازمان است و اگر خدایی نکرده این موضوع دچار خدشه و آسیب شود، بروز فاجعه های ناگوار در شهر افزایش پیدا می کند، لذا باید بر اساس تاکیدات قانون با همگان به یک نحو رفتار شود.

* پورسینا: عدم تاییدیه ایمنی در "برج زاگرس" به دلیل ایرادات و نواقص ایمنی
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش ۹ ماهه فعالیت های سازمان، گفت: برخی تجهیزات این سازمان فرسوده هستند که متاسفانه در تامین منابع مالی برای خرید و نوسازی این تجهیزات با چالش مواجه هستیم. 

سید صادق پورسینا افزود: با وجود تمامی مشکلات خوشبختانه توانستیم با پیگیری دو ردیف، خودروی هیوندای ۶ تُنی خریداری کنیم و بخشی از مشکلات موجود را مرتفع سازیم. 

وی با بیان اینکه معیشت کارکنان از اولویت های سازمان است و خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی طی سال های اخیر صورت گرفته است، ادامه داد: جذب نیروهای جوان و با انگیزه در این سازمان ضروری است و طبق استانداردها نیازمند یکصد آتش‌نشان در شهر همدان هستیم که با توجه به بازنشستگی نیروها باید به مرور جذب شوند. 

پورسینا افزود: در انتخاب مدیران سازمان چارچوب کلی تعریف شده که اصل بر شایسته سالاری، تخصص، تجربه و حرفه ای بودن افراد است. 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۸۳ واحد پیشگیری در سازمان آتش نشانی همدان بنیان گذاری شد که با توجه به اهمیت این واحد، خوشبختانه آثار و نتایج مثبتی را در این راستا شاهد هستیم. 

رئیس سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه در بحث ایمنی پروژه‌ها و مراکز عمومی و خصوصی بر اساس قانون و بدون مماشات با افراد رفتار می شود، افزود: در خصوص مجتمع تجاری اداری برج زاگرس ساختمان مذکور ایرادات و نواقص ایمنی وجود دارد که باعث شده وضعیت موجود مغایر با ایمنی باشد و تاکنون برای این پروژه تاییدیه ایمنی صادر نشده است! 

پورسینا بیان کرد: در همین رابطه به منظور حصول اطمینان در خصوص چگونگی و نحوه رفتار اداری نسبت به ایرادات مطروحه در چند مرحله استعلام از دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به عمل آمده است که کلیه مکاتبات موجود می باشد. 

وی در ادامه به بیان مهمترین و عمده ترین مشکلات این برج اشاره کرد و گفت: طولانی شدن روند اخذ پایان کار و تغییر ضوابط و قوانین ایمنی، عدم وجود راه خروج دوم در طبقه همکف الی چهارم، تغییر کاربری در طبقات زیرزمین منفی یک الی منفی دو از پارکینگ به تجاری بدون در نظر گرفتن راه خروج دوربندی شده و راه خروج دوم، حذف زیرزمین منفی سه و اضافه کردن یک طبقه به بنا (طبقه پانزدهم)، عدم اجرای آبفشان در کل بنا و عدم اجرای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در کل بنا از جمله مشکلات این برج است. 

وی یادآور شد:  تمامی موارد و مشکلات موجود در برج زاگرس از طریق حوزه حقوقی شهرداری برای دادستان همدان نیز ارسال خواهد شد.

گفتنی است: در پایان این جلسه از سعید چراغی یکی از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به دلیل تهیه و نشر کتاب با عنوان " تدابیر آتش نشانی " در حوزه بافت های فرسوده شهری از منظر مدیریت شهری تقدیر به عمل آمد.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان