اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. بهمن 1400 - 12:12   |   کد مطلب: 35710
خباثت هایی که انگلیسی ها و پهلوی ها در کشور ما انجام دادند مهمترین این بود که سعی کردم مردم را از دین و خودباوری دور کردند و استعدادها بیگانه کردند تا بدین وسیله با ایجاد شوک عظیم خود ناباوری بر منابع ملی مسط شوند و مظاهر این تسلط بر منابع ملی می توان از نفت نام برد.

 

 

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با مطالعه تاریخ 200ساله کشور می بینیم که متاسفانه در این 200سال گذشته با روی کار آمدن حکام قاجار و پهلوی مسیر اقتدار کشور ما معکوس شد و در واقع کشور را با برنامه هایی که استعمار غرب برای دولت های قاجار و پهلوی چیده و پیاده کردند، هدف اضمحلال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همه ابعاد کشور بود که در واقع نابودی کشور را تصور می کردند و هدف استعمار هم تسلط بر این منطقه و منابع ثروت های این منطقه بود.
رضاخان قلدر نظافتچی اصطبل لندنی ها بود

 

وی افزود: رژیمی که توسط انگلیسی ها با روی کار آمدن رضا خان قلدر که نظافتچی اصطبل لندنی ها بود و بعد از آن مهره دیگری به نام محمد رضا مسلط کردند و این مهره سوخته شده در 26 دی ماه 57 از کشور فرار کرد و حتی در کشورهای خود هم راه ندادند و در حقیقت این رژیم های وابسته ام ابزاری بودند برای تسلط بر کشور توسط انگلیس و امریکا 

شیخی ادامه داد: خباثت هایی که انگلیسی ها و پهلوی ها در کشور ما انجام دادند مهمترین این بود که سعی کردن مردم را از دین و خودباوری دور کنند تا بدین وسیله با ایجاد شوک عظیم خود ناباوری بر منابع ملی مسط شوند و مظاهر این تسلط بر منابع ملی می توان از نفت نام برد که در طول دوره پهلوی پس از اکتشاف نفت در مسجد سلیمان عملا 9 درصد منافع این ثروت نصیب کشور ما و 91 درصد به نفع جیب انگلیسی های خبیث می رفت و مصادیق دیگری را می توان نام برد که فرهنگ منهد غربی را بر کشور مسط کردند و الگوی مصرف ایرانیان یک سبک زندگی وابسته به کالاهای وارداتی شد و کشور ما بازار مجانی بود که در اختیار کالاهای مصرفی تجملی قرار گرفت. 

شیخی تاکید کرد: الگوی تولید را تغییر دادند و کشور ما که تا سال 1334یک صادر کننده خالص محصولات کشاورزی بود و بسیاری از محصولات صنعتی را صادر می کرد به یک کشور وارد کننده محصولات کشاورزی تبدیل شد که هنوز هم آثار این وابستگی وجود دارد که ناشی از توطئه امریکایی هاست که برمبنای اصل ترومند کشور را وابسته به واردات غلات کردند .

وی افزود: کشور ما با برنامه ای که دادند وابسته به نفت کردند و تبدیل شدیم به کشوری که اموال کشور توسط رژیم های خائن غارت شد و بخش عظیمی از منابع کشور توسط رژیم پهلوی به خارج از کشور انتقال داده شد و بسیاری از اموال را به شاهزادگان و روسای کشورهای بیگانه هبه می کرد. 

 

این کارشناس اقتصادی گفت: صنعت را تخریب کردند و نظام های بهره برداری کشاورزی را به بهانه اصلاحات ارزی تخریب کردند و هیچ جایگزینی برای آن قرار ندادند و عملا روستاها از جمعیت خالی شدند .

وی افزود: در واقع با برنامه های طراحی شده و انقلاب سفید صنایع مونتاژی که انرژِی بر بودند را به کشور منتقل ادند و بسیاری از شاغلین بخش کشاورزی را جا دادند و کشاورزی را نابود و صنعتی جایگزین کردند که پیچ و مهره اش هم توسط نیروهای داخلی تولید نمی شد . 

وی گفت:رونق بخش غیر مولد یکی دیگر از خیانت های پهلوی بود که به افراد سربار در شهرها تبدیل شدند و همه مزد بگیر در بخش خدمات شدند و بخش غیر مولد به شدت رشد کرد ک هنوز هم آثار بخش غیر مولد را شاهد هستیم ، رواج فساد و بی بند و باری ، بیکاری گسترده، وابستگی شدید اقتصادی در همه زمینه ها عزت ملی را تبدیل به ذلن کردند و حکمت ملی را تبدیل به جهل و وابستگی فکری و دین باوری را ضعیف و سکولاریسم را رواج دادند . 

وی افزود: حکمرانی را ابزاری برای تسلط بیگانگان بر منافع ملی و مصالح کردند و نظام انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی یک حادثه بی نظیر در تاریخ بود و شخصیتی با این عظمت قیام کرد و رهبری ملت را به عهده گرفت و ذلت را تبدیل به عزت کرد و فرهنگ منهد غربی را که شهرها و اماکن عمومی کشور را جولانگاه خود کرد بوده تبدیل به دین باوری کرد.

شیخی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد خود باوری و توان تولید بود و بخش مولد اقتصاد همانند نهالی که پیش از انقلاب سرکوب شده بود سر از خاک بر آورده و با استقرار نهادهای انقلاب اسلامی مثل جهاد کشاورزی  بخش کشاورزی احیا شد و روستاها احیا شدند و الگویی که نظام در پیش گرفت الگوی خود کفایی و خود اتکایی و در نهایت دورن گرا کردن اقتصاد و فرهنگ بود.

اکبری, [29.01.22 12:05]
وی عنوان کرد: در کنار نگاه برون گرایی به دیگرانش بود و حرکت بر اساس قانون اساسی و سند چشم انداز و نخبگان کشور آغاز شد که اگر به 8 بند سند چشم انداز نگاه کنیم به اهداف 20ساله سند چشم انداز رسیده ایم اما متاسفانه در این دوره به دلیل رسوخ اقتصادخوان های غرب زده ای در بدنه دولتهای پیشین و خیانت های دولتهای رفسنجانی و خاتمی این روند کند شد و چیدمانی که امام در 42 سال طراحی کردند دچار آسیب هایی شد اما در نهایت براساس منویات و ائوه اطهار عمل کردیم در تمام زمینه ها موفق بودیم.

کارشناس اقتصادی گفت: در فناوری تولید طراحی اختراعات و ابداعات جزو رتبه های اول تا دهم دنیا هستیم و در منطقه نیز برتر هستیم که متاسفانه یانت های اواخر اصلاح طلبان موانع رشد را به وجود آوردند.

وی گفت: با انقلاب اسلامی معدل رفاه عمومی افزایش پیدا کرده و علیرغم اینکه شرایط یا نامناسب می دانیم اما معدل بالاست و وابستگی را در یک جمله می توان خلاصه کرد که ما که توانایی تولید سیم خاردار را نداشتیم صاحب صنایع هوافضا هستیم و موشک نقطه زن را داخلی تولید می کنیم.

شیخی افزود: تشکل های دانش بنیان صنایع فناورانه را ایجاد می کنند و اقتصاد با دولت جدید در مسیر درست هدایت شده و علائم خوبی را شاهد هستیم .

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان