اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. خرداد 1401 - 10:07   |   کد مطلب: 35955
طراح و سازنده تجهیزات پزشکی همدانی گفت: اتفاقاتی که برای شرکت های دانش بنیان می افتد دل هر جوانی را به درد می آورد، آدم هایی که منصب های کلیدی دارند و در جلسات صحبت ها را با استناد به سخنان رهبری آغاز، اما در عمل ذره ای عمل نمی کنند، این روزها زیاد شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در دیدار نخبگان بیان کردند که ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.

ایشان نخبگی را موهبت و نعمتی الهی خواندند و افزودند: استعداد و ظرفیت ذهنی تنها شروط تحقق نخبگی نیست بلکه باید با شکرگزاری و قدرشناسی این نعمت، و با کار و تلاش و همت و مجاهدت، استعداد و ظرفیت را به نخبگی تبدیل کرد؛ اما علیرغم تمام تاکیدات امروز شاهد مهاجرت بسیاری هستیم.

علی عابدی یکی از مخترعین و فعالین شرکت های دانش بنیان در همدان است که چندین سال در تجهیزات پزشکی فعال بوده و خدمات خوبی را ارائه داده است.

وی که بعنوان فردی پر تلاش در بین همکاران زبان زد است این روزها پشتکارش از بی مهری مسئولین به زانو در آمده است.

عابدی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: اتفاقاتی که برای شرکت های دانش بنیان می افتد دل هر جوانی را به درد می آورد، آدم هایی که منصب های کلیدی دارند و در جلسات صحبت ها را با استناد به سخنان رهبری آغاز، اما در عمل ذره ای عمل نمی کنند، این روزها زیاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه عاشق کشور و این آب و خاک هستم، گفت: تا به امروز مانع رفتن چندین نفر شده ام اما گویا بزرگترین اشتباه را کرده ام چرا که هر روز بیشتر در باتلاق فرو می رویم. که افرادی که منابع انسانی و سرمایه نداشته باشند برعکس عمل می کند و تولید دانش بنیان در این کشور اشتباه محض است، چرا که درست مثل میدان مین می ماند که وقتی به آن میرسی نمی توانی مهارش کنی.

نخبه همدانی با بیان اینکه بیشتر شرکت های دانش بنیان دروغ محض است گفت: زنگ خطر مهاجرت نخبگان چندسالی است به صدا در آمده و امروز بنده به دنبال مهاجرت انگلستان هستم چرا که وجود مسئولینی بی دغدغه هر چه تلاش می کنیم بیشتر در باتلاق فرو می رویم.

وی با بیان اینکه فضای بیرحمانه ای در تولید حاکم است و به اصطلاح هر کس کلاهش را چسبیده که باد نبرد گفـت: حضور دلالان در دورهمی فعالان دانش بنیان باعث فراری بسیاری از آنها شده است.

با تمام تاکیدات رهبری بر حمایت نخبگان و تولید شرکت های دانش بنیان گویا هنوز برخی از مسولین غافلند.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان