اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. تير 1401 - 8:56   |   کد مطلب: 35970
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان نیز از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا عدالتخواه در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان، گفت: سال گذشته سه هزار پرونده تغییرکاربری تعیین تکلیف شد و شاهد کاهش پرونده در این حوزه بودیم.
وی اظهار کرد: برای اقدامات و عملکرد مجموعه های قضائی سراسر استان برنامه کمی محور و کیفی محور را طرح ریزی کردیم که در روند رسیدگی به پرونده ها اثربخش بوده است.
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان ۴ رتبه برتر کشوری در شاخصه های مختلف کسب کرده، گفت: حوزه های اتقان و استحکام آراء، تعداد معفوین، میزان صلح و سازش و در رعایت توزان پرونده های وارده و متومه جزء این رتبه هاست.
عدالتخواه از فعالیت موثر طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان از جمله ستاد تالیف قلوب خبر داد و اعلام کرد: با فعالیت این ستاد شاهد ختم به مصالحه شدن ۴۴ پرونده قتل عمد بودیم.
وی افزود: با فعالیت کمیته معتذرین نیز  ۱۰ هزار و ۲۴۴ پرونده به مصالحه ختم شد که در نهایت شاکیان از ۶۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان خود گذشتند و بیش از ۲۸ میلیارد تومان از نظر جنبه عمومی جرم بخشوده شد.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۶۹۰ هزار و ۵۹۸ هکتار سند ثبت شده است.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان نیز با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی، گفت: این شهید بزرگوار، مدیر برجسته و توانمندی بود و بزرگان انقلاب بر این مطلب اذعان دارند.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد عدالت در جامعه اقامه شود باید عدل اقامه شود.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: قیام، ایستادن ظاهری نیست و حالت آمادگی تمام است، چنانچه بخشی از قیام اقتدار است و اگر دستگاه قضا اقتدار داشته باشد در برابر فساد هیچ گاه کوتاه نمی آید.
امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت های موفق قوه قضایی در سال های اخیر؛ عنوان کرد: باید مردم ببینند که با فساد برخورد می شود و باید نتیجه دادرسی این گونه پرونده ها برای مردم مشخص شود.
حجت الاسلام شعبانی همچنین افزود: یکی از مصادیق عدالت این است که حق مطالبه گر در اسرع وقت به آن بازگردد.
وی ادامه داد: برگزاری دوره های اخلاقی می تواند سبب ساز ارتقاء بیشتر مجموع قضات و مسئولان شود، چرا که همه ما هر لحظه به تذکر و مباحث اخلاقی نیازمند هستیم.
انتهای پیام/ز

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان