اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مرداد 1401 - 11:30   |   کد مطلب: 36054
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
اجرای مستمر طرح ساماندهی سد معابر شهری همدان/ طرح ناتمام رها نشود
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از وضعیت نابسامان مناطق گنج‌نامه و سرگذر، گفت: اجرای ساماندهی سد معابر باید مستمر بوده و شهرداری بر ادامه روند آن نظارت داشته باشد.

به گزارش صبح الوند،  علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، افزود: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری گنج‌نامه و نیز محوطه سرگذر باید در راستای رفع مشکلات این مناطق به صورت جدی وارد شد.

نظری با اشاره به فعالیت دستفروشان و بساط گستران در گنج‌نامه و سرگذر، اظهار داشت: زحمات شهرداری در رفع سد معبر قابل تقدیر است اما مدیریت شهری باید در این زمینه دقت بیشتری داشته و اقدامات صورت گرفته را ناتمام نگذارد.

نظری با بیان اینکه وجود دست‌فروشان ناهمگون در مسیر گردشگری گنج‌نامه و محوطه‌سرگذر، این مناطق را نازیبا کرده که در شأن مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیست، افزود: معابر جزو اموال عمومی شهری بوده و تعرض به حریم شهری نقض حقوق شهروندی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بلال فروشی، فروش شور و ترشیجات غیربهداشتی، عرضه بدلیجات و قلیان در مناطق گردشگری به صورت کاملاً نامتعارف و غیربهداشتی موجب نارضایتی مردم و گردشگران شده است، اضافه کرد: رفع سد معابر از مطالبات و خواسته های مردم است و در راستای حل این معضل باید مدیریت اقتضایی به کار گرفت و با اقتضای زمان امور را مدیریت کرد.

وی ادامه داد :در راستای جذب گردشگر باید زمینه های آرامش و آسایش آنها را ایجاد کرد و در منطقه گنج‌نامه بسترهای حضور گردشگران را باید فراهم کرد تا خاطرات خوبی از همدان در ذهن گردشگران به یادگار بماند.

نظری گفت: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری همدان با همراهی و همکاری استانداری، دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و مجمع امور صنفی، عملیات ساماندهی گنج‌نامه و جمع آوری قلیان فروش‌ها و رفع سد معبر سرگذر را به صورت مستمر ادامه دهند و طرح ناتمام به حال خود رها نشود.

به گفته علی اکبر نظری بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات شهری به دلیل عدم آگاهی شهروندان به قوانین مدیریت شهری ست و شهرداری باید در آگاه سازی مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی باید از ظرفیت‌های شهر به نحو احسن استفاده کرد، افزود: شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در زمینه فرهنگ عامه استفاده کند.

* مسگریان: ضرورت تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی گنج‌نامه

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی منطقه گنج‌نامه همدان تاکید کرد و گفت لازم است ساماندهی به صورت مستمر ادامه داشته و مراقبت‌ها مداوم باشد.

محمود مسگریان اضافه کرد: نظارت مستمر باعث می‌شود که بساط گستران مطمئن باشند که شهرداری به صورت مستمر بر فعالیت و وضعیت بازار و گنج نامه نظارت دارد.

مسگریان ایجاد فضای آرام و امن برای شهروندان را از مطالبات مردم دانست و افزود: منطقه سرگذر یکی از نقاط مهم شهر است که مورد استقبال بیشتر مردم بوده و باید مکانی امن برای شهروندان باشد این زمانی محقق می‌شود که شهرداری حضوری فعال و جدی داشته باشد.

وی همچنین به ساماندهی منطقه توریستی گردشگری گنج نامه اشاره کرد و گفت: دستفروشان و کسبه‌ این منطقه باید بدانند که مکانی که شهرداری در اختیار آنها قرار داده است موقت بوده و آنها مالک این نقاط نیستند.

وی همچنین به فروش قلیان و مصرف آن در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: اداره بهداشت طبق وظایف خود در زمینه اقدام کند.

* جلیلوند: یگان حفاظت امداد شهری بزودی فعال می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه از ادامه روند ساماندهی منطقه توریستی گنج‌نامه  خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری ساماندهی دستفروشان سطح شهر به ویژه در مناطق گردشگری و توریستی است.

 حامد جلیلوند با بیان اینکه منطقه گنج‌نامه از مهمترین محورهای ارزشمند گردشگری همدان است، افزود: با توجه به تاکیدات شورای شهر، شهردار همدان و نیز مطالبات مردم و گردشگران ساماندهی گنج‌نامه  در دستور کار ما قرار گرفته و در زمینه تقسیم وظایف انجام شده است.

جلیلوند اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن مشارکت شهروندان و همراهی دیگر دستگاه‌های متولی در ساماندهی و زیباسازی محیط گنج‌نامه  بتوانیم بصورت مستمر نظارت کامل را داشته باشیم .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان