اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مرداد 1401 - 13:24   |   کد مطلب: 36055
در پی اهانت یکی از سران فتنه به سرلشگر شهید حاج حسین همدانی، بسیج اساتید استان همدان مراسمی با حضور اساتید دانشگاه های استان، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم بر سر مزار این شهید والامقام برگزار کرد.

به گزارش صبح الوند،  در پی اهانت یکی از سران فتنه به سرلشگر شهید حاج حسین همدانی، بسیج اساتید استان همدان مراسمی با حضور اساتید دانشگاه های استان، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم بر سر مزار این شهید والامقام برگزار کرد.

در این مراسم دکتر مرتضی قائمی استاد ادبیات عرب دانشگاه بوعلی سینا با ذکر آیه شریفه (يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ) بیان کرد: از صدر اسلام و به محض طلوع نور اسلام و بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) پدیده تحریف دین و حقیقت نیز شروع شده است.

وی گفت: ما از زمان پیامبر اکرم (ص) شاهد پیدایش اسلام ابوسفیانی هستیم. اسلام ابوسفیانی و اسلام معاویه دارای ویژگی هایی است: از جمله  اشرافی گری، نفاق، هواپرستی، فریبکاری و ریاکاری، تظاهر به اسلام و ارتشا و ربا خواری، ستم به ضعیفان و ارجحیت منافع شخصی به احکام دینی و.. این تقابل خیر و شر و تقابل حق و باطل و تقابل اسلام ناب با اسلام جعلی همواره در طول تاریخ اسلام به اشکال مختلف ادامه پیدا کرد. 

وی ابراز داشت: در عصر حاضر نیز در مقابل انقلاب اسلامی که به زعامت معمار کبیر انقلاب تحقق یافت، همواره فتنه گرانی در لباس ها و جایگاه های گوناگون تلاش کردند مسیر انقلاب را تغییر و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را تحریف نمایند و اینان غالباً در دامان آمریکا و رژیم صهیونیستی پرورش یافته اند و دارای ویژگی های اسلام معاویه ای هستند.

دکتر قائمب بیان کرد: فتنه گران وقتی ماهیتشان برای مردم روشن شد گاهی یک حرکت سیاسی انتحاری انجام می دهند. این امیر فتنه هم در یک حرکت انتحاری حیثیتِ نداشته خودش را بار دیگر به حراج گذاشت و به شخصیتی که از زمان ستمشاهی تاکنون بیش از چهل سال مجاهدت کرد و در تمام صحنه های مبارزه با استبداد و دفاع مقدس و دفاع از حرم و مبارزه با فتنه گران حضور مجاهدانه و مدبرانه داشت و افتخار بین المللی ایرانیان است. 

در ادامه سردار مهدی فرجی مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) سپاه همدان و از همرزمان شهید با بیان اینکه سردار همدانی با دهه شصتی ها همراه بود و فکر آن ها را درک می‌کرد گفت: ارتباط ایشان با جوانان نیز بسیار خوب بود و فکرهای بدیعی را ارائه می‌دادند و همه اطرافیان به او علاقمند بودند به گونه‌ای که حتی یکی از فرماندهان ارتش سوریه عکس سردار همدانی را بزرگ‌تر از تصویر بشار اسد بر روی دیوار خود نصب کرده بود. 

سردار فرجی با اشاره به اینکه شهید همدانی خستگی‌ناپذیر بود بیان کرد: آقای همدانی اصلاً خواب نداشت، گاهی 12 شب از تهران تماس می‌گرفت و می‌گفت برای 6 و نیم صبح جلسه باشید و برای آن زمان خود را به همدان می‌رساند و با روحیه بیشتری نسبت به بقیه در جلسه حاضر میشد.

 وی افزود: شهید همدانی چندین مرتبه مجروحیت سخت داشت و زخمی شد ولی با جانبازی و مجروحیتی که داشت هیچ‌وقت احساس خستگی نکرد. 

وی تصریح کرد: عملیات والفجر دو به نحو احسن فراتر از پیش‌بینی های قرارگاه انجام شد و این به نوع مدیریت سردار همدانی بر می‌گشت چرا که ایشان فرمانده میدانی بود و ویژگی های خاصی داشت و همیشه خودش پیش قراول بود. 

سردار فرجی با اشاره به اینکه وقتی سردار همدانی در سوریه ورود یافت عده ای می گفتند: دیگرفایده ای ندارد ولی ایشان با توکل بر خدا وارد شد و پوزه داعش را به خاک مالید.

 وی در ادامه بیان کرد: آقای همدانی چون انسانی ولایت مدار بود، در جبهه وقایع سال 88 به‌خوبی درخشید و با کمترین هزینه فتنه 88 را مدیریت کرد، در مرصاد نیز زمانی که چهارزبر در حال سقوط بود با مدیریت وارد شد و همیشه کارهای زمین مانده را به خوبی به انجام می‌رساند و به موقع ورود می‌یافت. 

وی با بیان اینکه تا زمان شهادت شهید همدانی همواره سرباز کوچک ایشان بودم و این افتخار بزرگی برای بنده حقیر بود عنوان کرد: احساس نمی‌کنم که سردار همدانی شهید شده و هنوز نتوانستم نبودشان را قبول کنم و فکر می‌کنم که ایشان همواره همراه ما و ناظر بر کارهایمان هستند.

در ادامه، استاندار همدان دکتر علیرضا قاسمی فرزاد عنوان کرد: شهید سلیمانی و حسین همدانی نه تنها برای ملت ایران‌ بلکه برای تمام مسلمانان جهان و کسانی که در بند ظلم داعشیان بوده اسطوره و قهرمان ملی هستند.

 وی افزود: حاج حسین همدانی بیش از چهار دهه در سال های قبل و بعد از انقلاب در راه خدا مجاهدت کرد و از فرماندهان پر افتخار است. 

استاندار همدان ادامه داد: ملت ایران به ویژه همدانی ها سردار همدانی را به خوبی و شایستگی می‌شناسند چراکه در روزهای قبل از انقلاب این سردار نقش مؤثری را ایفا کرده است. 

قاسمی یادآوری کرد: این شهید والامقام‌ در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی با حضور در جبهه حق علیه باطل جزو نخستین رزمندگانی بود که در برابر رژیم صدام ایستاد. 

وی گفت: بعداز دوران جنگ، در زمان بازسازی مناطق جنگی و همچ

نین در همه دوران ها به ویژه‌ دوران فتنه سال ۸۸، توانست نقش مهمی در جمع‌کردن آن داشته باشد. استاندار همدان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری "اجر و پاداش سردار همدانی، درجه رفیع شهادت بود"  افزود: باید این شهدا را گرامی داشته و راه و رسم‌آن ها را به نیکی در پیش گرفت. 

قاسمی اضافه کرد: کسانی که به شهدای ما اهانت کنند، لعن و نفرین ابدی را به آن ها خواهیم فرستاد؛ زیرا کسانی هستند که مورد غضب خداوند نیز قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: افرادی که در جامعه نفاق ایجاد کرده یا باعث دودستگی و فاصله بین مردم شده اند، به جای زدن حرف های سخیف و توهین به شهدا، باید توبه کنند و عذرخواهی کنند. 

استاندار همدان تأکید کرد: این‌ها ظلم به آل‌الله و ظلم به شهدا است که عمرشان در راه مجاهدت سپری کردند. 

قاسمی فرزاد افزود: خداوند هرکس را که مقرب باشد، همچون اولیا و انبیا الهی جام بلا و سختی بیشتری به او خواهد داد، شهید حاج حسین همدانی نیز در زمره‌ این اولیا و بزرگواران بود.
این مراسم  با مدیحه سرایی در باب رشادت های سردار همدانی و ذکر مصیبت امام حسین (ع) و یاران باوفایش توسط ذاکر اهل بیت، حاج مجتبی روشن روان به اتمام رسید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان