اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. شهريور 1401 - 11:00   |   کد مطلب: 36102
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین(ع) استخراج نفت و گاز از سوی رژیم صهیونیستی از میدان کاریش را خط قرمز دانست و گفت: اگر جنگ تحمیل شود، گریزی از آن نیست.
وحشت تل آویو از اوضاع کرانه باختری

به گزارش صبح الوند، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد: یکی از مهمترین درس های روز اربعین با توجه مواضع امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید این است که است که مومن به هر اندازه که گرفتار مصائب و شرایط سخت باشد ضعف از خود نشان نخواهد داد و تسلیم نخواهد شد.

وی در ادامه به خطبه قوی حضرت زینب(س) در برابر یزید اشاره کرد و گفت: بسیاری کوشیدند که یزید را از خون امام حسین(ع) تبرئه کنند اما این تلاشها با شکست روبرو شد و این خون به فریادی علیه یزید تبدیل شد.

نصرالله گفت: یکی از مصادیق آنچه حضرت زینب(س) گفت، اربعین این روزها در عراق است. جایی برای تن به ذلت دادن با توجه به تاریخ آکنده از یقین به آینده و وعده الهی وجود ندارد.

وی افزود: بیست میلیون زائر یعنی بیست میلیون قلبی که به عشق امام حسین(ع) می تپد. در تاریخ گردهمایی و تجمعی مانند تجمع دوستداران امام حسین(ع) در کربلا وجود ندارد و این امروز شبیه معجزه است.

وی در ادامه به خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و اینکه دنیا این رویداد را نادیده می گیرد.

دبیر کل حزب الله لبنان نادیده گرفتن این موضوع را هم در راستای غربت و مظلومیت امام حسین(ع) دانست.

وی افزود: همه تلاشها در تاریخ برای ممانعت از برگزاری مراسم اربعین با شکست روبرو شده است.

نصرالله گفت: از همه عراقیها به خاطر کرم و بخشش و میهمان نوازی و محبتی که زائران امام حسین(ع) می کنند، کمال تشکر را داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به کشتار صبرا و شتیلا به دست صهیونیستها اشاره کرد و گفت: عاملان آن از طرفهای لبنانی معروف بودند که در یورش نظامی ۱۹۸۲ متحد نظامی رژیم صهیونیستی بودند. در جریان این کشتار ۱۹۰۰ لبنانی و ۳۰۰۰ فلسطینی شهید شدند. کشتار صبرا و شتیلا بزرگترین و شنیع ترین جنایت در تاریخ جنگ اعراب و اسرائیل است. عاملان این جنایت از طرفهای لبنانی که با صهیونیستها در صبرا و شتیلا همراهی کردند مورد مواخذه و بازخواست قرار نگرفتند.

وی افزود: آنانی که دست به کشتار صبرا و شتیلا زدند فرهنگ مرگ و آنانی که جنوب لبنان را آزاد کردند و حتی یک جاندار را نکشتند، دارای فرهنگ زندگی هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: جرم آنانی که در ۱۳ سپتامبر در جاده فرودگاه تظاهرات کردند چه بود. آنان توافق اسلو را محکوم کردند. بیشتر ملت فلسطین به این باور رسیده اند که مذاکرات نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و تنها راه در مقابل آنها مقاومت است. تضمین های آمریکا حامی فلسطینی ها در صبرا و شتیلا و حتی در توافق اسلو نبوده است. گزینه غزه پایداری و مقاومت است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که دشمن از کرانه باختری بر خود می لرزد زیرا مبارزان جوان فلسطینی و نسل جوان در حال مبارزه هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: روز اربعین روز مقاومت و ثبات و جانفشانی و هیهات منا الذله است. ما در این روز مراتب تشکر خود را از جوانان فلسطینی در کرانه باختری اعلام می داریم. همه افراد شریف در دنیا نگاهشان به شماست و به شما دلبسته اند.

وی افزود: بیانیه اخیر از سوی برادران حماس درباره برقراری روابط با سوریه بسیار عالی بود.

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت روابط با سوریه از سوی همه آنرا حامی واقعی فلسطین و قدس دانست و گفت: آنچه ما امروز بدان نیاز داریم وحدت همه گروههای مقاومت است. محور مقاومت تنها امیدی است که سوری ها و لبنانی ها و فلسطینی ها می توانند حقوقشان را به دست آورند.

نصرالله تصریح کرد: تنها فرصت ما این است که لبنان نفت و گاز استخراج کند. آنچه برای ما مهم است عدم استخراج از میدان کاریش قبل از اینکه لبنان حقوقش را بستاند، است. استخراج از میدان کاریش خط قرمز ما است. ما به دور از رسانه ها این پیام را ارسال کرده ایم که ما با آغاز استخراج از سوی صهیونیستها مشکل داریم.

وی افزود: امکان ندارد که ما اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش قبل از اینکه حقوق لبنان تامین شود را بدهیم و این به دولت لبنان مربوط می شود. هدف ما این است که لبنان نفت و گاز استخراج کند و این پرونده به پرونده دیگری گره نخورد. تهدیدات اثری بر ما ندارد و محاسن ما را هم تکان نمی دهد. نگاه و موشکهای ما به سمت کاریش است. اگر جنگ تحمیل شود گریزی از آن نیست.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل دولت تاکید کرد و در ادامه گفت:نباید خلاء در موضوع ریاست جمهوری پیش آید. در سایه دولت پیشبرد امور ما وارد هرج و مرج خواهیم شد. ما بر اهمیت طی شدن روند مربوط به ریاست جمهوری تاکید داریم و تهدید و وعده و وعید بی فایده است. ما از دعوتها برای توافق درباره رئیس جمهوری حمایت می کنیم و باید رایزنی به دور از وتو باشد. رئیس جمهوری آتی باید پایگاه مردمی قوی داشته باشد تا بتواند به نقش قانونی خود عمل کند.

نصرالله در ادامه گفت: برادران در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان را دادند.

وی درباره حوادث بانکی در لبنان هم گفت: راهکار امنیتی کفایت نمی کند و مسئولان باید تیم بحران تشکیل دهند و راهکار واقعی داشته باشند. با قدرت و عزم ملت ما می تواند که تصمیمات خود را عملی کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان