اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مهر 1401 - 8:30   |   کد مطلب: 36105
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر ساماندهی آب های سطحی تاکید کرد و گفت: شهرداری برنامه‌ریزی دقیقی برای جمع آوری آبهای سطحی و استفاده از آنها برای فضای سبز تدوین کند.
ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای ساماندهی آب‌های سطحی شهر/  توجه به تنظیف سرویس‌های

به گزارش صبح الوند، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر، افزود: همدان دارای قنات و چشمه‌های فراوانی است که می‌توان در کنار ساماندهی آبهای روان شهری از این ظرفیت برای رفع بخشی از مشکلات استفاده کرد.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌های جدول گذاری به گونه ای عمل کند که آب‌ها هدایت به منابع تعیین شده هدایت شود تا بتوان از آنها برای آبیاری درختان و فضای سبز استفاده کنیم.
رییس  کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین بر فرهنگ سازی آبیاری فضای سبز و درختان درب منازل شهروندان تاکید کرد و گفت: شهرداری باید برنامه‌هایی جهت فرهنگ عامه مردم و تشویق برای مشارکت آنها در آبیاری درختان داشته باشد تا بتوانیم در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر موفق عمل کنیم.
علی‌اکبر نظری در ادامه بر تنظیف و تعمیر سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارک‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه در ایام تابستان قرار داریم و با مشکل آب مواجه شده‌ایم همچنین آلودگی های هوایی هم مشکلات مضاعف شده بر این اساس در مباحث بهداشتی  باید اقداماتی صورت پذیرد.
وی با اشاره به حضور مسافران و گردشگران در کهن شهر همدان، گفت: همدان قدمت تاریخی و بالایی دارد و شان این شهر تاریخی نیست که برای تنظیف شهر با مشکل مواجه باشد.
رییس  کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در طراحی و جانمایی احداث سرویس‌های بهداشتی جدید باید به صورت فنی و اصولی انجام شود و زیبایی بصری شهری هم مد نظر قرار گیرد.
نظری همچنین به فضای سبز شهر و حفظ و نگهداری درختان کاشته شده تاکید داشت و اظهار کرد: متاسفانه در بعضی از نقاط شهر مشاهده می‌شود که در این نقاط چندین مرتبه درخت کاشته می شود به دلیل سرقت و یا آتش سوزی ؛ و این سوال مطرح است که آیا نباید نظارتی در این زمینه باشد؟
وی در این خصوص تاکید کرد: مدیریت شهری باید با رسانه ها تعامل داشته باشد تا با کمک اصحاب رسانه بتوان علاوه بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی درستی هم انجام دهیم.
وی با بیان اینکه تخریب و از بین بردن درختان حکم محاربه دارد، افزود: باید با خاطیان این موضوع طبق قانون به صورت جدی برخورد شود.                                         رضایی: 3241 متر مربع سرویس بهداشتی در شهر ایجاد شده است 
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری همدان هم گفت: در حال حاضر سه هزار و 241 متر مربع سرویس بهداشتی ثابت و سیار در شهر همدان ایجاد شده است که شامل ۳۸۱ چشمه در قالب بوستان ها و پارک های سطح شهر است.
مرتضی رضایی افزود : از ۳۸۱ چشمه سرویس بهداشتی، تعداد ۳۸ مورد خارج از بوستان‌ها و پارک‌ها ایجاد شده است.
وی با اشاره به قرار گرفتن در فصل تابستان اظهار داشت: بحث نگهداری و نظارت بر چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی به صورت جدی صورت می‌پذیرد و در حال حاضر  ۱۴ بوستان شهر مجهز به تانکرا اضطراری آب هم شده اند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان