اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مهر 1401 - 9:11   |   کد مطلب: 36106
وزیر کشور گفت: نتیجه بررسی های مختلف نشان داد درباره «مهسا امینی» ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکستگی جمجمه در کار نبوده است.
«مهسا امینی» مورد ضرب و شتم قرار نگرفته بود/ گروه‌های سازمان یافته‌ دست‎به خرابکاری زدند

به گزارش صبح الوند،  احمد وحیدی وزیر کشور امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت پرونده «مهسا امینی»، گفت: بعد این واقعه تلخ که موجب تأسف همگان شد و برابر دستور رئیس جمهور یک برنامه چند مرحله‌ای طراحی شد. بخش پزشکی، بخش قانونی، تحقیقات محلی، گزارش‌های دستگاه‌های محلی از مراحل این بررسی‌ها بود.

وی تصریح کرد: در ابتدا اعلام شد امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اما نتیجه بررسی‌ها از بیمارستان و گزارش پزشکی قانون و سایر گزارش‌ها نشان داد ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکسته‌ای جمجمه در کار نبود.

وزیر کشور با بیان اینکه کسانی که در این ماجرا غیرمسئولانه و ناآگاهانه موضع گرفتند دچار خطا شدند، اظهار کرد: این موارد موجب شد تا برخی هم دچار اشتباه برداشت شوند و از لحاظ عاطفی همراه با کسانی که به دنبال آشوب بودند، شدند.

وحیدی تاکید کرد: گروه‌ها و هسته‌های سازمان یافته‌ای وجود دارند که در این تجمعات دست به خرابکاری می‌زنند و با حضور در مناطق مختلف اموال عمومی را به آتش می کشند. آنها اصلاً به دنبال موضوع خانم امینی نیستند و فقط به این بهانه دست به آشوب زدند و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه کردند.

وحیدی اضافه کرد: این جریانات دست به کشته سازی زدند، افرادی را می‌کشتند و در جایی دیگری رها می‌کردند؛ از این موارد متعدد بود.

وی پیرامون آمار کشته شدگان اغتشاشات اخیر، گفت: تعداد کشته‌ها شامل چند گروه می‌شود.گروه اول کشته‌های گروهک‌های غرب و شمال غرب، گروه دوم مردم عادی که یا توسط اغتشاش گران کشته شدند یا برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند.

وزیر کشور ادامه داد: گروه سوم پلیس و مأموران امنیتی و گروه چهارم نیز افرادی که قصد ورود به مقرهای حساس را داشتند که توسط مأموران در دفاع از مقرهای حساس کشته شدند که آمار آنها بعد از تجزیه و تحلیل اعلام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه تصور دشمنان، تصور باطلی است، اظهار کرد: آن‌ها گمان می‌کنند با این اغتشاشات می‌توانند نظام را از بین ببرنند که این تفکر بچه‌گانه‌ای است. این نظام از ابتدای انقلاب و با وجود تمام تهدیدات و گروهک‌های تروریستی، پابرجا مانده است.

وی تاکید کرد: هر زمانی که کشور در حال پیشرفت باشد، دشمنان سعی می‌کنند با سر کار آوردن اغتشاش‌گران، دستاوردهای کشور را کم‌رنگ کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان