اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1401 - 9:43   |   کد مطلب: 36153
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: متاسفانه در زمینه مشکل تامین دارو شفاف سازی درستی صورت نمی گیرد که مشکل از توزیع یا خط تولید است، اما هر چه هست دارو به شرکت های پخش استانی نمی رسد و مردم و پزشکان مستاصل و سرگردانند.

به گزارش صبح الوند،  کاهش داروهای مورد نیاز مردم، ضررهای جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد می‌کند. کمبود دارو در بازار و افزایش قیمت آن، سبب می‌شود مردم برای پرداخت هزینه کمتر، داروهای قاچاق یا تاریخ مصرف گذشته را خریداری کنند. این اقدام موجب به خطر افتادن سلامتی و حتی مرگ بیمار می‌شود.

این روزها با سرد شدن هوا و شروع فصل پاییز و زمستان در شهر کوهستانی همدان، اکثر خانواده ها با شروع بازگشایی مدارس شاهد بیمار شدن فرزندان و کودکان خود هستند، که میبایست در کوتاهترین زمان به پزشک مراجعه کنند تا افرادی بیشتری بخصوص در مدارس مبتلا نشوند.

با حضور در بخش اورژانس بیمارستان سینا همدان با تعدادی زیادی بیمار مواجه شدیم که به آنفولانزا مبلا شده بودند. برای گرفتن نوبت، پرستار اعلام کرد حداقل دو ساعت دیگر باید در صف انتظار منتظر بمانید.

به هر حال بعد از ویزیت دکتر و گرفتن نسخه پزشکی تازه با مشکل نبود دارو به خصوص آنتی بیوتیک در داروخانه های سطح شهر مواجه شدیم؛ با مراجعه به حداقل نیمی از داروخانه های سطح شهر نتوانستیم حتی یک سرم پیدا کنیم.

لذا برای طرح این معضل به سراغ رئیس سازمان نظام پزشکی همدان رفتیم.

دکتر علیرضا مدرکیان، رئیس سازمان نظام پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگارعصرهمدان؛ گفت: متاسفانه  با شروع فصل پاییز، در اوج پیک اپیدمی بیماری آنفلونزا و سرماخوردگی هستیم.

وی افزود: نبود دارو به چالش بزرگی تبدیل شده که حتما باید مورد توجه و پیگیری شود و همت ویژه وزارت بهداشت را می طلبد.

مدرکیان در پاسخ به این سوال که مشکل از توزیع یا خط تولید است، گفت: متاسفانه شفاف سازی صورت نمی گیرد که مشکل از توزیع یا خط تولید است، اما هر چه هست دارو به شرکت پخش استانی نمی رسد و مردم مستاصل و سرگردانند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت قول برطرف شدن مشکل دارو را به هفته های آینده موکول کرده است در حالیکه شرایط بیمار به ساعت و روز بستگی دارد.

مدرکیان اظهار داشت: به طور جد پیگیر کمبود دارو استان همدان هستیم چرا که دست پزشکان ما نیز بسته است و نمی دانند که باید چه دارویی تجویز کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان در پایان تاکید کرد: به ‌جهت نقش حیاتی دارو در سلامت اشخاص، موضوع احتکارو کمبود دارو اهمیت ویژهدای دارد که مسئولین باید به طور جد پیگیر این موضوع باشند تا سلامت جامعه دچار مخاطره جدی نشود.

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان