اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1401 - 11:04   |   کد مطلب: 36244
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، رحمان ایرانپور با بیان خبر فوق اعلام کرد طرح مذکور در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در سطحی بالع بر ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان همدان در حال اجراست که این عدد ۸۵ درصد از اراضی مذکور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود در این طرح ۳۴ هزار هکتار از اراضی دیم تحت کشت گندم و جو قرار گرفته‌اند و ۸ هزار هکتار نیز زیر کشت محصولاتی همچون گلرنگ، نخود، عدس و علوفه قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید اقدامی موثر برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است افزود: اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) در راستای ایجاد اشتعال پایدار و رونق بخش کشاورزی در دیم زارها آغاز شده است.
ایرانپور اظهار داشت در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده‌ها از جمله بدر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارت تشویقی ستاد اجرای فرمان امام به کشاورزان اعطا می‌شود.
وی در پایان گفت در راستای اجرای طرح فوق ۳۷۰ هکتار از اراضی نیز با محوریت گیاهان دارویی به این طرح اضافه شده است که شامل گیاهانی مانند خاکشیر، زیره سبز، خار مریم، بابونه و سیاه دانه می‌شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان