اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1401 - 11:11   |   کد مطلب: 36248
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب این مدیریت در سال جاری است .

به گزارش صبح الوند،  او افزود ۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای سامانه های نوین آبیاری ،۵۰ میلیارد تومان احداث و تکمیل کانال های آبیاری عمومی ،۷۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی قنوات ،۳۴ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات آب و خاک در تشکل های بخش کشاورزی ،۳۴ میلیارد تومان جهت تجهیز و نوسازی اراضی و ۱۳ میلیارد تومان جهت احداث راه ها و دسترسی به مزارع و ۶۴ میلیارد تومان جهت احداث شبکه آبیاری و زهکشی است .
امیر لاهوتیان اظهار کرد :از ۲۶۶۵۶۱ هکتار اراضی آبی استان تاکنون ۱۶۱۷۰۰ هکتار به سامانه های نوین مجهز گردیده است . که سالیانه ۷۱۱میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را در پی دارد و باعث افزایش راندمان آبیاری ،کاهش مصرف سموم و افزایش محصول در واحد هکتار می گردد.
او گفت از ۱۵۰۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی سنتی ۱۲۲۳ کیلو متر آن بصورت سنگی ، بتنی و جدول پیش ساخته و خطوط انتقال اجرا گردیده است که راندمان انتقال آب از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد و در خطوط انتقال به ۹۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد :از ۲۴۷۷ رشته قنات موجود استان ۹۶۲ رشته تا پایان سال ۱۴۰۰ بازسازی و نوسازی گردید که باعث افزایش آب دهی قنوات گردیده است .
او افزود از ۴۶۰۰۰ هکتار اراضی مطالعه شده در تعاونی های تولید استان ۱۵۳۹۲ هکتار یکپارچه سازی گردیده که شامل (احداث راه دسترسی ،احداث کانال های آبرسانی و خطوط انتقال ،سامانه نوین )است و باعث افزایش راندمان آبیاری افزایش تولید در واحد سطح و …. گردیده است.
لاهوتیان گفت از ۱۴۳۸۷ کیلو متر راه های دسترسی به مزارع ۲۰۰۰ کیلو متر آن بهسازی گردیده که باعث شده نهاده ها سریعتر به مزارع و تولید سریعتر به بازار فروش برسد همچنین سبب افزایش طول عمر ماشین آلات می شود .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان