اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آذر 1401 - 9:09   |   کد مطلب: 36281
پاهایش خوب می‌دانند که کمی بالاتر، جای خالی ده انگشت خودنمایی می‌کند و پاهایش عهد کرده اند که جای خالی دستها را پر کنند. خدا دست هایش را گرفته تا جانی پاک و توانی خدایی نثارش کند.

به گزارش صبح الوند؛ گاهی ممکن است فرد برای درخواست کمک خجالت بکشد و یا اصلا نداند درخواستش را چگونه بیان کند. به فرد اطمینان دهید و بگویید: هر وقت به کمک احتیاج داشتید روی من حساب کنید.

 

 سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام شده است. بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.

 

معلولین نیز صرف نظر ازعلت، کیفیت، و حدت نقص و ناتوانی‌شان، دارای همان حقوق اساسی هستند که سایر هموطنان هم سن‌شان از آن‌ها برخوردارند.

 

حق برخورداری از یک زندگی دلپذیر وحتی المقدور عادی، در راس این حقوق قراردارد، حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولین، حق ذاتی آن‌هاست.

 

محمد جواد توکلی صالح جوان 22 ساله که دارای معلولیت شدید اما نویسنده کتاب هایی چون بچه کار، معلول کیست؟ ناملایمات زندگی، غذاساز و مشکلات جامعه است.

 

محمد جواد دانشجوی نرم افزار کامپیوتر هست و علاقه بسیار بالایی به فوتبال و دنيای مربیگری دارد و می گوید استاد ارنج و شناسایی استعداد تیم ها در فوتبال هست و آرزو دارد به تیم های فوتبال اسدآباد کمک کند و با توانایی خود فوتبال اسدآباد پویا بشود.

وی درروز معلولین و گفتگو با خبرنگار ما گفت: این روز را به همه معلولین که ذهنی زیبا دارند و برای آینده تلاش می کنند تبریک می گویم.

 

دانشجوی اسد آبادی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست افزود: معلولیت در واقع نساختن آینده است.

 

وی با توجه به اینکه معلول جسمی و حرکتی بود اما مهارت فوق العاده ای در برنامه های ورد، اکسل و پاورپوینت داشت.

 

توکلی با انتقاد و گله و شکایت از مسئولین در اسد آباد گفت: مسئولین در این شهرستان اصلا توجهی به زیر ساخت ها و مشکلات معلولین ندارند، اما در جاهایی که به آنها بها داده می شود، شاهد شکوفایی خلاقیت ها و ذهن های پرتلاش آنها هستیم.

 

وی تزریق امید را یکی از مهمترین کارهایی دانست که باید به یک معلول داد و گفت: ناامید کردن یک معلول در واقع سم است.

 

معلول اسد آبادی با اشاره به شعر گر خدواند زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری گفت: نقایصی که یک معلول دارد به نوعی هدیه خداوندی است و باید با همین ناتوانی به سمت آرزوها شتافت.

 

وی اسد آباد را شهری بسته دانست که به پیشرفت معلولین اعتقادی ندارند و تلاشی برای آنها نمی کنند.

 

توکلی اززحمات پدر و مادرش، و ناصر پور بابا  مدیر عامل باشگاه ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است: محمد جواد توکلی مربی دوم و دبیر تیم ورزشی هستند که بدون شک یکی از خوش فکرترین ها در حوزه ورزش خواهند بود.

 

با تشکر از کانال بومی شهرستان اسد آباد آدراپانا 

انتهای پیام/ محبوبه اکبری 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان