اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1401 - 13:46   |   کد مطلب: 36491
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: امسال در نظر داریم شعاری واحد و متناسب با ماه مبارک رمضان درفضاسازی شهری داشته باشیم.

به گزارش صبح الوند، به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان سعید شهابی‌نیا در جلسه کمیسیون فرهنگی با موضوع فضاسازی قرآنیشهر به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و با حضور اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران قرآنی، اظهار کرد: این جلسه باهدف جمع‌بندی نظرات در خصوص فضاسازی شهری توسط شهرداری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله اقداماتی در راستای فضاسازی قرآنی سطح شهر انجام می‌شود، گفت: نصب بنرها و انجام اقدامات فرهنگی از آن جمله بوده و با توجه به هزینه‌های صرف شده، امسال در نظر داریم شعاری واحد و متناسب با ماه مبارک رمضان در فضاسازی داشته باشیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: استفاده از آیات، روایات و یا جملات ناب به منظور الگوگیری درایجاد یک شعار واحد و به کار گیری آن در بنرها موثر خواهد بود؛ البته بحث حجاب نیز باید یکی از موارد تأکیدی در اقدامات
باشد.

 

شهابی‌نیا آگاهی‌بخشی نسبت به مسایل قرآنی و اجتماعی‌سازی قرآن در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: اختصاص یک صفحه ویژه به قرآن و مسایل قرآنی در روزنامه هگمتانه در ایام ماه مبارک رمضان نیز پیشنهاد خوبی است که باید چگونگی درج مطالب آن با تصمیم‌گیری جمعی انجام شود.

 

وی در خصوص اجرای المان‌های قرآنی در ورودی‌های شهر نیز تصریح کرد: طراحی مورد نظر در این خصوص انجام شده وبه دنبال اجرای آن هستند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: تشکیل یک کمیته تخصصی قرآنی ذیل کمیسیون انجام خواهد شد که در جلسات مداوم این کمیته تصمیمات قرآنی لازم با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران اتخاذ می‌شود.

 

 

*صفری‌افلاکی: برنامه‌های معنوی با رویکرد عمق‌بخشی به دانش قرآنی مردم باشد
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز تشکیل یک کمیته تخصصی قرآنی ذیل کمیسیون فرهنگی شورا را اقدامی موثردانست و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ قرآن‌آموزی و ترویج قرآن نگرانی‌هایی وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام ناصر صفری با تأکید بر اینکه متأسفانه تنها به ابعاد کمی قرآن توجه شده است، یادآور شد: نگاه اهل بیت و تربیت قرآنی توجه به تفسیر قرآن است.

 

وی با بیان اینکه رویکردها باید به سمت اجرای برنامه‌های موثر در حوزه ترویج قرآن باشد، اظهار کرد: برنامه‌ها باید به سمتی برود که مردم را با قرآن آشتی دهیم به صورتی که لذت معارف قرآن را به مردم بیاموزیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حدیث آمده است، تلاوت بدون تدبر، خیری ندارد و طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را با رویکرد معارف و عمق‌بخشی به دانش قرآنی مردم دنبال کنیم.

گفتنی است در این جلسه اعضای کمیته قرآنی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص این موضوع پرداختند.

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان