اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. فروردين 1402 - 12:26   |   کد مطلب: 36533
کنفرانس خبری رئیس کمیته گراپلینک جمهوری اسلامی ایران با حضور اصحاب رسانه و مسئولین این رشته در سالن اجتماعات مجمتع شهید حیدری نیا تهران برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، کنفرانس خبری رئیس کمیته گراپلینک جمهوری اسلامی ایران با حضور اصحاب رسانه و مسئولین این رشته در سالن اجتماعات مجمتع شهید حیدری نیا تهران برگزار شد.

موسی بخشایی رئیس کمیته گراپلینک جمهوری اسلامی ایران در ابتدا با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدارا شاکریم که آغاز فعالیت ما در کمیته گراپلینگ همزمان با مبارک رمضان رقم خورد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله خود در رشته های رزمی افزود:رشته ورزشی گراپلینگ زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی یکی از چهار رشته زیرمجموعه این اتحادیه است.

بخشایی اضافه کرد:کشتی آزاد و فرنگی،پانکریشن و گراپلینگ چهار رشته زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی هستند.

رئیس کمیته گراپلینگ جمهوری اسلامی ایران با توجه به آغاز فعالیت این رشته در کشور گفت:در سال ۲۰۰۹ نمایندگی این رشته برای جمهوری اسلامی ایران اخذ شد و پس از شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان و کسب عناوین مختلف آسیایی و جهانی گراپلینک در ایران از نمایندگی به کمیته تغییر پیدا کرد.

بخشایی در خصوص سطح فعالیت این رشته در سطح جهان بیان کرد: در المپیک هنرهای رزمی ۱۵ رشته رزمی وجود دارد که پانکریشن و گراپلینگ در این المپیک حضور دارند.

وی با اشاره به بخش های مختلف این رشته رزمی و اینکه گراپلینک یک نوع کشتی تسلیمی است مطرح کرد:این رشته در دو بخش گی و نوگی فعالیت می کند که ورزشکاران در گی با لباس حضور دارند و در نوگی نیز با استرج در مسابقه حضور پیدا می کنند و فنون پرتابی،خلاف مفصل و خلاف شریان و تسلیمی از فنون مهم این رشته ورزشی است.

موسی بخشایی با اشاره به نزدیک ترین رویدادهای این رشته رزمی افزود:نزدیک ترین رویدادی که رشته گراپلینک در سطح جهان دارد مسابقات کسب سهمیه المپیک در تاشکند ازبکستان خواهد بود.

وی با توجه به اوزان مختلف ورزشکاران در المپیک این رشته در کشور عربستان گفت:ورزشکاران در پنج گروه وزنی در مهر ماه امسال در شهر ریاض عربستان به مصاف همدیگر خواهند رفت.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در تیرماه امسال مسابقات قهرمانی جهان در شهر ورشو کشور لهستان و مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ژاپن نیز برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان