اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1402 - 7:57   |   کد مطلب: 36577
محمود مسگریان گفت: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی و ساماندهی اسناد شهرداری قطعا از جدیدترین یافته‌های علمی و روز دنیا برای بایگانی استفاده می‌شود و لازم است مسائل امنیتی برای حفاظت از اسناد شهروندان در نظر گرفته شود.

به گزارش صبح الوند، مرتضی کرباسیان در بازدید اعضای کمیسیون از آرشیو الکترونیکی ... منطقه دو شهرداری همدان در معاونت شهرسازی و معماری، افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از دوره چهارم شورای شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته و لازم است این اسناد به صورت متمرکز ایجاد شود.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان اضافه کرد: در اجرای طرح بایگانی آرشیو الکترونیکی نصب دوربین در فضای بایگانی‌ها جهت کنترل بهتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی ضروری است.

کرباسیان با بیان اینکه با متمرکز شدن اسناد شهرداری منابع انسانی نیز به صورت متمرکز تامین می شود، افزود: این مهم در مدیریت نیروی انسانی، وقت و هزینه‌ها صرفه جویی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: در طرح هوشمندسازی شهر نیروی انسانی کمتری به کار گرفته می شود و در این راستا می توانیم از نیروهای متخصص در بخش های دیگری که نیازمند است استفاده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در مناطق ۳ و یک نیز آرشیو الکترونیکی در همان منطقه ایجاد شده است با تمرکز آرشیوهای مناطق چهار و دو در معاونت شهرسازی این کار ارزشمند تکمیل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بازنشستگی تعدادی از پرسنل و کارکنان شهرداری، اظهار داشت: باید نیروهایی که سنوات کاری خود را به صورت کامل به اتمام رسانده‌اند به بازنشستگی رسیده و از این ظرفیت برای جذب نیروهای پرتوان و جوان متخصص استفاده شود.

مسگریان: ضرورت صحت سنجی بایگانی اسناد شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و با تشکر از زحمات مجموعه دست اندرکاران ساماندهی اسناد شهرداری، گفت: زحمات مجموعه شهرداری و دست اندرکاران در ساماندهی اسناد و آرشیو الکترونیکی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

محمود مسگریان اضافه کرد: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی و ساماندهی اسناد شهرداری قطعا از جدیدترین یافته‌های علمی و روز دنیا برای بایگانی استفاده می‌شود و لازم است مسائل امنیتی برای حفاظت از اسناد شهروندان در نظر گرفته شود.

مسگریان با تاکید بر اینکه صحت سنجی بایگانی اسناد امری ضروری است، اظهار داشت: باید کنترل و صحت سنجی صورت پذیرد تا بایگانی به صورت دقیق تری آرشیو شود.

رضایی: استفاده از فناوری جلوه‌ای از ارتقای بهره وری در شهرداری است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید اقدام شهرداری در آرشیو الکترونیکی را قابل تقدیر دانست و گفت: افزایش بهره وری در شهرداری یکی از وظایف مهم ماست و باید با استفاده از فناوری جدید را جلوه‌ای از ارتقای بهره وری در مجموعه شهرداری است.

علی رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در افزایش بهره وری، افزود: استفاده از منابع و امکانات باید به درستی باشد و با توجه به اینکه در شهرداری نیروی انسانی تجهیزات و امکانات وجود دارد و اگر بهره وری ارتقا یابد بازدهی نیز افزایش می یابد.

رضایی اضافه کرد: حفاظت از اسناد مردم با حساسیت بالایی باید انجام  شود تا اطمینان خاطری برای شهروندان برای حفاظت از اسناد آنها باشد.

کاوسی‌امید: آرشیو الکترونیکی اسناد شهرداری اقدامی اساسی است

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی و بایگانی کردن اسناد شهرداری کار اساسی و سختی است گفت: مجموعه شهرداری با همت و کمک شورا پای کارآمد و کار بایگانی اسناد را شروع کرد.

اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه بایگانی اسناد شهرداری اقدام بجا و شایسته ای است که به نتیجه می‌رسد افزود: لازم بود که بتوانیم سامانه یکپارچه را در شهرداری الکترونیکی راه‌اندازی کنیم.

کاوسی امید تاکید کرد: ضروری است پیمانکار آرشیو الکترونیکی حقوق کارکنان را در اجرای بایگانی اسناد به درستی پرداخت کند.

مدیر پروژه آرشیو الکترونیکی: کاهش استفاده از کاغذ از اهداف شهرداری است

مدیر پروژه آرشیو الکترونیکی در این بازدید به ارائه گزارشی از روند بایگانی کردن اسناد شهرداری پرداخت و گفت: آرشیو الکترونیکی منطقه یک شهرداری به صورت کامل انجام و پرونده ها در فضای جدید و استاندارد بایگانی شده اند.

آرش بختیاری همچنین از آماده شدن فضای بایگانی منطقه ۳ شهرداری خبر داد و یادآور شد: پرونده های این منطقه آرشیو و دسته بندی و پالایش شده‌اند.

بختیاری با بیان اینکه در منطقه دو شهرداری همدان به دلیل مشکل فضای بایگانی، فضای آرشیو الکترونیکی در ساختمان معاونت شهرسازی و معماری ایجاد و پرونده‌ها به این مکان منتقل شد.

وی با بیان اینکه قرار است بایگانی منطقه ۴ شهرداری نیز به مکان ایجاد شده در معاونت شهرسازی انتقال یابد افزود: در صورت امکان برای متمرکز کردن آرشیو الکترونیکی مناطق ۳ و ۱ نیز به این مکان منتقل خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجمیع بایگانی اسناد در یک مکان در کاهش هزینه ها و تعداد نیروهای به کار گرفته شده تاثیر بسزایی داشته است.

وی اظهار داشت: به روزرسانی و به روز نگه داشتن اسناد بایگانی‌ها از برنامه‌های ما است و رویکرد ما در سیستم یکپارچه از ابتدای امسال تولید برگ کاغذی را تا حد امکان کاهش دهیم و کارها الکترونیکی انجام شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان