اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1402 - 13:54   |   کد مطلب: 36634
نشست تخصصی طرح نهضت ملی مسکن همدان باحضور اساتید دانشگاه و کارشناسان صنعت ساختمان و دعوت از مسئولین ارشد استان در سالن ابن سینا برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، طرح نهضت ملی مسکن در ارزیابی بعنوان استان آخر معرفی شد، در نشست تخصصی مطالب مسکن به صورت آسیب شناسانه بررسی شد.

 

در این نشست از مسئولینی که مسئولیت اجرایی دارند تقاضا شد برای پاسخگویی حضور یابند.

 

دکتر حسینی در مباحث آماری توضیحاتی ارائه دادند و سروش مرادی از فعالان بسیج دانشجویی مصاحبه متولیان در رسانه ها را ارائه دادند و مهندس بادامی در خصوص توسعه زمین و مهندس موسوی در خصوص مصالح ساخت و افزایش نهاده ها صحبت و دکتر قیاسوند در خصوص بروکراسی ادارای نظام مهندسی و شورای تامین صحبت کردند.

 

یکی از مدعوین جلسه استاندار همدان بودند که برای چندمین بار در نشست تخصصی شرکت نکرده بودند، و معاون عمرانی استاندار برای پاسخگویی حضور داشتند که نتوانستند پاسخ های قانع کننده ای اراده دهند.

 

تیموری معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه از طریق فضای مجازی با خبر شدیم در این جلسه دعوت شدیم گفت: باید از قبل اطلاع داده شود این جلسات، و نکته دیگر اینکه در جلسات مطالبه گری باید توجه داشته باشیم نباید به حاشیه رویم.

 

وی افزود: به دور از رسم مهمان نوازی است که فقط یک نفر را پاسخگو در تمام حوزه ها بدانیم و هر مجموعه ای باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 

معاون عمرانی همدان با بیان اینکه همدانی ها علاقه زیادی به ملک دارند با اعتراض کارفرماها مواجه شد که اعلام کردند نه همه همدانی ها بلکه مسولینی که مافیای مسکن را رقم می زنند و اجازه نمی دهند قیمت مسکن پایین بیاید آنها ملک باز هستند.

 

وی با بیان اینکه شهرک مدنی مدرس و فرهنگیان اشتباه بود افزود: باید به سمت ارتفاع و تراکم در نفر را افزایش دهیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت نهم پروژه مسکن مهر را تعریف کردند گفت: ما در شهرسازی باید به کیفیت هم توجه کنیم و تراکم در نفر افزایش پیدا کرد و اماکن عمومی محدود شد، بنابراین تصمیم بر این گرفتند شهرها را گسترش دهند.

 

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: انباشت درخواست مسکن در همدان و کشور به علت سالهایی بود که مسکنی ساخته نشد و حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد.  

 

در استان همدان طی 4 سال باید 44هزار مسکن ساخته شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

 

ایوب اسدالهی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت:680هکتاری شورین به دلیل معارضین از دوره مسکن خارج شد و علیرغم جلسات مکرر نتوانستیم با آنها توافق کنیم.

 

وی تاکید کرد: 680هکتاری سند به نام دولت بوده و هست و تاکنون 280هکتار آن هم تعیین تکلیف شده است، شهر حورا را کارشناسان ایرادات زیادی گرفته بودند اما مگر جایی بهتر را سراغ دارید؟

 

اسدالهی بیان کرد: سهم اختصاص یافته به استان صد هزارواحد مسکونی است که 19 هزار خودمالکی و 14 هزار بافت فرسوده است بنابراین سهم دولت 49000واحد است.

 

جلسه نشست تخصصی مسکن که ب همت 5 تشکل فعال و دانشجویی برگزار شد ،معاون عمرانی استانداری نتوانست پاسخ های قانع کننده، همچنین مدیر کل راه و شهرسازی نیز نتوانست کارفرماها و مدعوین را قانع کند.

هر چند جلسه با حواشی زیادی همراه بود اما آنچه جلسه را به حاشیه می کشاند نبود پاسخ های مناسب توسط مسئولین بود.

 

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان