اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1402 - 12:00   |   کد مطلب: 36645
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان نيز آغاز هفته معلم را تبريك گفت و اظهار كرد: برگزاري باشكوه برنامه‌هاي تكريم مقام معلم از سوي مدیریت شهری حائز اهميت است.

به گزارش صبح الوند، و در اين راستا تمام تلاش خود را به كار خواهيم بست. اکبر کاوسی امید با تاكيد به اينكه معلمان بر گردن ما حق دارند و همه ما تربيت يافته چنين شخصيت‌هاي بزرگي هستيم گفت: معلمان بسترساز اجرای جمهوریت نظام هستند و نقش آنها در صدر همه نقش‌هاست. وي با بيان اينكه مدارس زيبايي در سطح كشور می‌سازیم و به نحوه ساخت و فیزیک مدارس توجه خاصي داريم كه براي نمونه مي‌توان به ساخت مدرسه در تراز جهاني اوتیسم همدان اشاره كرد، افزود: باید به مراتب به معلم و نیروی انسانی نيز همچون مدارس توجه خاصي داشت كه در حوزه كلان اين وظيفه به عهده مجلس و دولتمردان است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طرح موضوعاتي در اين جلسه نسبت به برگزاري مراسم‌هاي درخوري طي هفته معلم بيان كرد: در هفته معلم بايد تبلیغات شهری به صورت هنرمندانه در سطح گسترده‌اي صورت گيرد. وي با بيان اينكه البته شايد برخی درخواست‌ها براي برگزاري مراسم‌هاي هفته معلم در توان شهرداری نباشد اما تمام تلاش خود را در اين حوزه به كار خواهيم بست، گفت: بهسازی معابر منتهی به مدارس تاكيد شد كه در اين راستا شهرداری طرح گسترده‌اي دارد و قرار است در مدت زمانی كوتاهي لکه‌گیری سطح شهر همدان را انجام دهد، مي‌توان تاکید كرد كه اولویت كار در مسیرهای منتهی به مدارس باشد. كاوسي اميد با تاكيد به اينكه همیاران محلات با هماهنگی آموزش و پرورش طي هفته معلم در مدارس حضور یافته و برنامه‌هايي را برگزار كنند افزود: میز خدمت ویژه معلم بايد در مناطق چهارگانه شهرداری شکل گیرد. وي به پيگيري فراهم كردن امكانات گردشگري و تفريحي براي معلمان طي هفته بزرگداشت اين قشر اشاره كرد و گفت: بايد تخفيفات غار علیصدر برای معلمان با اعمال ضریب ۳۰ درصد، یعنی۷۰ درصد تخفیف به مدت يك ماه مدنظر باشد که پيگيري‌هايي را در اين زمينه با همكاري فرمانداري داشته‌ايم. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اينكه با صنف هتل‌ها ارتباط گرفته شود تا تخفیف‌های خوبی برای معلمان طي هفته معلم در نظر گیرند، افزود: پيشنهاد اين است همه مدیران عکس‌هایی را از مراسم‌هاي تکریم معلمان داشته باشند و در صفحات پربازدید و مردمي در فضای مجازی بارگذاری و منتشر كنند. * پيگيري تخفيف۵۰ درصدي بهای خدمات شهري براي معلمان وي با تاكيد به اينكه معلمان برتر معرفی شوند مثلا به مدت یک ماه تصاویر معلمان شهید در معابرو نقاط مختلف شهر نصب شود، در خصوص تخفيفات عوارض شهري براي معلمان نيز گفت: در حوزه تعرفه عوارض نوسازی نمی‌توان دخل و تصرفی داشت اما در بهای خدمات اين امكان وجود دارد و مي‌توان براي معلمانی که در هفته معلم عوارض پرداخت مي‌کنند، ۵۰ درصد تخفيف بهای خدمات در نظر گرفت. كاوسي اميد بيان كرد: به دنبال این هستیم حساب شهروندی محقق شود كه بعدا بتوانيم براي اقشاري چون معلمان خدماتی در خور شان در نظر بگيريم اما فعلا کارت بلیط اتوبوس شهروندی را براي معلمان در محدوده شهر همدان مي‌توانيم اختصاص دهيم كه بعدا به كارت شهروندي هم متصل مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش پيگيري اجراي طرح مسئولیت‌پذیری اجتماعي براي بنگاه‌هاي اقتصادي در شهر همدان را مهم برشمرد و اظهار كرد: طرح مسئولیت‌پذیری اجتماعی برگرفته از طرح پايتخت را به شورای پنجم آوردیم كه پيگيري نشد اما بار ديگر در شورای ششم مطرح كرديم كه پس از رفع ايرادات در هیات تطبیق، تایید و مصوبه به شهردار ابلاغ شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بيان اينكه بعد از ۷ ماه ابلاغ مصوبه، قرار بود شهرداری برای آن دستورالعمل بنویسد كه انجام نداد ، خود نیز دستورالعمل دادیم و این کار انجام نشد و تذکر را به شهردار دادیم که چرا برای آن به موقع دستورالعمل داده نشده است گفت: بعد از اينكه مهلت داديم از هفته گذشته کار را آغاز کردند تا كار پيش رود. وي با اشاره به اينكه امروز بنگاه‌های اقتصادی که به نحوی از شهرداری و بودجه عمومی دولت منتفع می شوند به صورت داوطبانه مسئولیت اجتماعی داشته باشند چرا كه این اقدام برای آنها خوش نامی را به دنبال خواهد داشت. کاوسی‌ اميد تاكيد كرد: كار خوبي در انجمن خیرین مدرسه‌ساز صورت گرفته و خيرين توسط اين انجمن معرفی می‌شوند كه شهرداری هم در معرفي خیرینی که مثلا گرمخانه‌ای برای همدان ساخته‌اند، اقدام كند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان