اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1402 - 15:17   |   کد مطلب: 36685
رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورا آماده همکاری با جمعیت هلال احمر است، گفت: امید است با ارتباط موثرتر و ایجاد فضای هم‌افزایی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر گام برداشته و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری در راستای اقدامات امدادی و انسان دوستانه این جمعیت بهره بگیریم.

به گزارش صبح الوند، محمود مسگریان با تبریک روز هلال احمر به مسئولان و داوطلبان این جمعیت، اظهار کرد: امروز روزی مسرت‌بخش و مبارک برای اعضای شورا است که با افتخار ملبس به لباس اعضای هلال احمر شدند و این موضوع برای همه ما یک مدال است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: داوطلبان هلال احمر در تمام صحنه‌های مورد نیاز مردم و جامعه از جنگ تحمیلی تا حوادث طبیعی و غیرطبیعی پا به رکاب هستند.

مسگریان به حضور داوطلبان هلال احمر در برهه‌های مختلف به منظور امدادرسانی و فعالیت‌های بشردوستانه اشاره کرد و افزود: در بحث تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در دوران کرونا نیز این جمعیت حضوری فعال داشت.

وی با اشاره به حضور فعال هلال احمر و داوطلبان این جمعیت در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران فراتر از مرزها نیز فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و به این واسطه نیز به عنوان هلال احمر نمونه در امدادرسانی به ترکیه انتخاب شد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: امید است با ارتباط موثرتر و ایجاد فضای هم‌افزایی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر گام برداشته و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری در راستای اقدامات امدادی و انسان دوستانه این جمعیت بهره بگیریم.

*حیدری: آموزش رانندگان پایه یک شهرداری برای آواربرداری فنی، امکان پذیر است

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه می‌توانیم ظرفیت‌های مشترکی در کنار هم بکار گرفته و وظیفه بر عهده مدیریت مدیریت شهری و هلال احمر را به سرانجام برسانیم، اظهار کرد: حدود 250 راننده پایه یک در اختیار سازمان پسماند و اتوبوسرانی شهرداری است که می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم در مواقع لزوم در بحث آواربرداری از آنها استفاده کرد.

مهدی حیدری گفت: میتوانیم با تقویت ماشین‌آلات موجود پایگاه لجستیکی ایجاد کرده و در مواقع ضرور با بکارگیری نیروهای آموزش دیده زبده اقدام به آواربرداری و امدادرسانی کنیم.

وی با اشاره به تعبیه سیستم هشدار سریع زلزله در برخی شهرها، بیان کرد: بکارگیری این سیستم در همدان نیز امکان‌پذیر است که تحقق آن نیاز به همت مسئولان دارد.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: صرفاً نباید به دورهم‌نشینی‌ها اکتفا کنیم و امید است با همدلی و هم‌افزایی نتایج خوبی حاصل شود.

*رضایی: زیربنای تحقق تاب‌آوری شهروندان، آموزش و ارتقای آگاهی مردم است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز اقدام داوطلبانه اسلامی و ملی اعضای هلال احمر به منظور کاهش آلام مردم در سخت‌ترین روزها و ساعات را ستودنی و ارزشمند دانست و تصریح کرد: داوطلبان با انگیزه‌های انقلابی و نوع دوستانه عضو جمعیت هلال احمر می‌شوند و در لحظات دشوار و بحرانی در کنار مردم هستند.

علی رضایی با بیان اینکه تمام مسئولان کشور در سطح ملی، استانی و شهرستانی وظیفه دارند مردم را نسبت به حوادث احتمالی تاب‌آور کنند، ادامه داد: زیربنای تحقق تاب‌آوری شهروندان، آموزش و ارتقای آگاهی مردم است.

وی یکی از وظایف ذاتی و مهم شهرداری را آموزش در حوزه حقوق و تکالیف شهروندان نسبت به شهر دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش می‌توانیم کارهای مشترک خوبی با جمعیت هلال احمر داشته باشیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: در حوزه آموزش شهروندی بخشی از ظرفیت در اختیار مربیان هلال احمر به منظور ارائه آموزش‌هایی در بحث امداد و نجات قرار گیرد.

*مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان: تاب‌آوری مسئله مهم، در توسعه پایدار و مدیریت شهری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان هم در این جلسه تاب‌آوری را از مسائل مهم در توسعه پایدار و مدیریت شهری برشمرد و گفت: آموزش یکی از زیرساخت‌های تاب‌آوری است و آمادگی داریم برای افزایش تاب‌آوری شهروندان، آموزش‌های همگانی و تخصصی عمومی داشته باشیم.

علی سنجربیگی با بیان اینکه اکنون بیش از 192 کشور عضو صلیب سرخ و هلال احمر هستند، اظهار کرد: فلسفه تشکیل نهضت بین‌المللی صلیب سرخ کمک بی طرفانه به مجروحان و آسیب‌دیدگان در مخاصمات بین‌المللی بود.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون خدمات متعددی در حوزه‌های امداد و نجات، جوانان و... توسط جمعیت هلال احمر در کشور و استان ارائه شده است، گفت: سال گذشته با برنامه‌ریزی بیش از یک‌هزار و 244 برنامه برای جوانان در استان، بیش از 100 هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: کاشت بیش از 100 هزار اصله درخت در کشور توسط داوطلبان طی 20 دقیقه از اقدامات شاخص این جمعیت بود.

سنجربیگی به اجرای بیش از 723 پروژه به ارزش ریالی 12 میلیارد تومان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع بیش از 22 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف توسط جمعیت هلال احمر خدمات و کمک ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: با اجرای طرح خود امدادی در سوانح و حوادث بهترین تیم‌های پیشرفته و واکنش سریع را در محلات خواهیم داشت و در بحران‌ها و وقوع حوادث زمان طلایی از دست نخواهد رفت.

سنجربیگی در ادامه گرامیداشت یاد و خاطره 16 شهید امدادگر استان در دوران دفاع مقدس را از برنامه شاخص امسال جمعیت هلال احمر برشمرد و خاطرنشان کرد: بنا داریم در خردادماه و در حاشیه برگزاری کنگره هشت‌هزار شهید استان و به پاس فداکاری‌ها و ایثارگری این شهدا این مهم را انجام دهیم. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان