اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1402 - 8:53   |   کد مطلب: 36686
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۴۲۸ کاشت حلزون موفق در استان انجام شده است.

به گزارش صبح الوند، رضا طهماسبی با اعلام این خبر اظهار کرد: روند پیچیده کاشت حلزون شامل بررسی های قبل و مسائل بعد از کاشت، از سال ۱۳۹۲ با دریافت مجوز مرکز کاشت حلزون و نیز با کمک‌های مجمع خیرین سلامت و نهادهای خیریه صورت گرفته که تاکنون ۴۲۸ مورد کاشت موفق در استان صورت گرفته است که هموطنان عزیز از استان های همجوار( اراک، کردستان، کرمانشاه، لرستان و زنجان) جهت درمان خود به بیمارستان فوق تخصصی بعثت شهر همدان که یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون در سراسر کشور است، مراجعه می کنند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی در راستای تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی آغاز شد و با دستور وزیر بهداشت، علاوه بر تامین رایگان پروتز حلزون شنوایی، سایر هزینه‌های اعمال کاشت شامل هزینه هتلینگ بیمارستانی، هزینه حق‌العمل تیم جراحی و هزینه جلسات توانبخشی در سال اول بعد از عمل کاشت توسط وزارت بهداشت تقبل شد.

همچنین طبق این طرح انجام عمل کاشت برای گوش اول بیماران ناشنوا در مراکز دولتی در قالب صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج رایگان می‌شود.

طهماسبی اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون تاکنون ۱۸ بیمار به صورت کاملا رایگان درمان آن ها انجام شده است و ۴۵ بیمار نیز هزینه عمل جراحی آن ها رایگان بوده است.

وی بیان کرد: براساس آمارهای کشوری ۶/۷ درصد جمعیت کشور دارای اختلالات شنوایی متوسط تا عمیق بوده و سالانه ۴ الی ۵ هزار نوزاد کم شنوا در کشور متولد می شوند.

 

رضا طهماسبی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد موارد کم شنوایی و ناشنوایی با اقدامات اولیه و مداخله ای قابل پیشگیری بوده و درصد زیادی از آنها از طریق تشخیص زود هنگام و نیز استفاده از وسایلی همچون سمعک و کاشت حلزون قابل درمان هستند.

 

انتهای پیام/ د

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان