اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1402 - 8:15   |   کد مطلب: 36688
مهدی قاسمی گفت: قرارگاه مردمی جمعیت زیر نظر قرارگاه خاتم فعالیت می کند، تا بتوانیم به کمک این نهاد مردمی در معضل و بحران پیری جمعیت کمکی کرده باشیم.

به گزارش صبح الوند، وی با بیان اینکه در بحث جمعیت اختلاف و اجحاف نه چندان خوشایند اتفاق می افتد و همه فکر می کنند قانون جوانی جمعیت از آبانماه ۱۴۰۰شروع شده گفت: کلیات این قانون از اردیبهشت ماه ۹۳ابلاغ شد و ۹ سال از زمان این قانون می گذرد .

دبیر مجمع فعالان جمعیت استان با اشاره به اینکه در طول این چند سال شاهد رکورد معناداری بودیم و عملا هیچ اتفاقی در دولت دوازدهم نیفتاد چون چالش جدی در دیدگاه ها وجود داشت افزود:بصورت اجرایی از آبان ۱۴۰۰دولت سیزدهم و گروههای جهادی با توجه به فرمایشات رهبری در صف جهادی قرار گرفتند و حدود ۱۸ ماه که در همه حوزه های نگرشی و انگیزشی ورود پیدا کرده است.

قاسمی تاکید کرد: از پنجره جمعیتی یا بحران پیری مثل سایر بزنگاه ها که با فرمایشات به موقع رهبری عبور کردیم، از این بزنگاه هم عبور خواهیم کرد. وی افزود: رهبری در خصوص چالش جمعیت ادبیات متفاوتی را به کار بردند که جای تامل دارد چرا که همیشه امیدوار کننده صحبت می کنند و اولین بار است که از سه کلمه آینده جمعیتی وحشتناک، هولناک و دهشتناگ که گاهی تن انسان را به لرزه می اندازد استفاده کردند.

دبیر مجمع فعالان جمعیت استان گفت: اصلاح قانون جوانی جمعیت باید ابلاغ می شد و جمعیت از سال ۶۵ ظرف ۲۰ سال افزایش پیدا می کرد که در طول این چند دهه دچار غفلت شدیم و فقط ۵ یا ۶ سال فرصت داریم که از پرتگاه جمعیتی عبور کنیم در غیراینصورت بین ۱۰۰تا ۱۵۰سال طول می کشد تا از ابر بحران پیری خلاص شویم.

وی ادامه داد: مجمع فعالان جمعیت استان در مدت ۶ ماهی که فعال شده، کارکردهای این حوزه در چند اولویت پیگیری شد و افراد دغدغه مند از همه طیف دعوت شدند و هیات امنای استانی شکل گرفت.

قاسمی بیان کرد: طرح جهش با سه اولویت جلوگیری از سقط جنین، هوشیارسازی و شبکه سازی کار را شروع کرده است، در بحث جمعیت فرزندی که هنوز متولد نشده و چند ماهی به تولد آن مانده است اگر بتوانیم از بچه های مظلومی که از بین می روند جلوگیری کنیم، از این پنجره عبور می کنیم‌. دبیر مجمع فعالان جمعیت استان با اشاره به اینکه آخرین آمار سالیانه سقط ۵۳۰ هزار جنین در کشور است گفت: روزانه ۱۵۰۰ جنین در کشوری اسقاط می شود که بر مبانی اسلام و قرآن اداره می شود، ۵۳۰هزار کشته بدون هیچ جنگی در این کشور اتفاق می افتد که زنگ هشدار خطرناکی است.

وی با بیان اینکه مادرانه ها تشکل هایی هستند که از طریق کلینیک های محلی با رابطان بهداشت ارتباط می گیرند گفت: در این طرح بعضی از مادران که میل به اسقاط دارند با آنها صحبت تا از تصمیم خود منصرف شوند و در همین ۶ ماه از این طریق جلوی سقط ۴۲ نوزاد گرفته شده است.

وی تاکید کرد: خیرینی هستند که همه هزینه های نوزاد را تا چند سال اول زندگی بر عهده می گیرند تا مادر فرزند خود را از بین نبرد و بخشی از مجمعدخیرین سلامت در این بخش فعال خواهد شد.

 

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان