اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. خرداد 1402 - 9:26   |   کد مطلب: 36694
به نظر می رسد شهردار ، رئیس سازمان فرهنگی و برخی از اعضای شورای شهر فرهنگ را فقط برای کسب رای و قدرت مطرح کرده و پس از به قدرت رسیدن فراموش کردند با چه شعاری روی کار آمده اند.

به گزارش صبح الوند، «اعتقاد من این است که مجموعه انقلابی کشور که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها در بین جوان‌های ما، در بین صاحب نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل کرده‌های ما حضور دارند ،می‌توانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند. نقاط ضعف را و نقاط منفی را به رخ ما مسئولان بکشانند. گاهی می‌شود که مسئول، متوجّه نیست چه دارد می‌گذرد در متن جامعه، اما آن جوان در متن جامعه است، او می‌فهمد؛ آن عزم ملّی و مدیریّت جهادی که عرض کردیم در زمینه فرهنگ، این است» مقام معظم رهبری

حمید رحیمی فعال فرهنگی اجتماعی و ورزشی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در دوره جدید مدیریت شهری که با شعار فرهنگ برمسند پارلمان شهری تکیه زدند امیدی در دل شهروندان ایجاد گردید که بالاخره فرهنگ هم در اولویت قرار گفت و این موضوع که همواره‌ به حاشیه رانده شده بود در مدیریت شهری جانی تازه گرفت ولی پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز به کار تیم جدید شورا و شهرداری متاسفانه آنچه اتفاق افتاد بی توجهی و تعطیلی برخی از برنامه های پرمخاطب فرهنگی و اجتماعی و ورزشی بود!

وی ادامه داد: به نظر می رسد شهردار ، رئیس سازمان فرهنگی و برخی از اعضای شورای شهر فرهنگ را فقط برای کسب رای و قدرت مطرح کرده و پس از به قدرت رسیدن فراموش کردند با چه شعاری روی کار آمده اند.

این فعال فرهنگی، اجتماعی بیان کرد: تضعیف ، تعطیلی و حذف برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که سال‌ها برای ایجاد آنها زحمت کشیده شده بود یک شبه اتفاق افتاد و جایگزینی هم برای آن برنامه‌ها تعریف نشد.

رحیمی در ادامه افزود: برنامه‌هایی همچون  همیاران محلات: تشکلی مردمی در محلات به عنوان نهالی نو پا به دنبال افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بود

ورزش شهروندی : سالانه چندین هزار نفر از جوانان و نوجوانان محلات در یک رقابت ورزشی پر نشاط حضور پیدا می کردند و یکی از بهترین استعداد یابی های تاریخ ورزش شهر بود .

 جشنواره شهروندان برگزیده : رویدادی که سالانه به معرفی مفاخر، بزرگان ، نخبگان ، شهروندان متعهد می پرداخت.

تبدیل شدن مجموعه فرهنگی عین القضات به حوزه اداری که قرار بود موزه و فضایی ایجاد کند همچون برج میلاد برای مبحث گردشگری .

سقوط تیم فوتبال شهرداری به لیگ دسته دو کشور و خسارت بزرگی که بر اساس ناکارامدی به وجود آمد

تعطیلی دفتر پیوست نگاری و مطالعات فرهنگی شهرداری

 تضعیف مدیریت گردشگری و افتضاح برنامه جشن یونسکو

روزمرگی و تعطیلی بعضی فرهنگسراها

تصمیم گیری های سیاسی و سلیقه ای

 عدم تکمیل خانه‌های مادر و کودک و.........

این مطالبه گر همدانی با بیان اینکه چقدر راحت ظرفیت‌های فرهنگی مدیریت شهری را از بین می برند افزود: به بهانه‌های سیاسی و حزب بازی در دوره های قبل در حال نابودی آینده فرهنگی مدیریت شهری هستند و به کسی هم پاسخگو نیستند. البته بر آنها حرجی نیست ، متاسفانه کل امکانات و ظرفیت‌های مدیریت شهری خروجی قابل توجهی جز رزومه سازی برای اصحاب گروهک فعالان فرهنگی نداشت این افراد با تلاش بسیار توانستند سر فرهنگ را با نام فرهنگ در مدیریت شهری از تن جدا کنند.

وی ادامه داد:  امیدواریم شهروندان ، اهالی فرهنگ و رسانه به میدان بیایند و با مطالبه‌گری اصولی بدن نیمه جان فرهنگ در مدیریت شهری را احیا نمایند.

رحیمی در پایان گفت: امیدوارم بزرگان شهر هم دست از سکوت بردارند و صریحا اعلام موضع کنند .

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان