اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1402 - 19:21   |   کد مطلب: 36696
فرماندار همدان گفت: در حوزه عفاف و حجاب باید کار‌های فرهنگی مناسبی انجام شود و این یک مقوله حساسی است که نیازبه دقت و ظرافت و تأمل دارد.

به گزارش صبح الوند؛ مسلم مخفی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب بر اساس دستورالعمل‌های فوری قانون عفاف و حجاب تکالیفی که در آن برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده و پیگیر هستیم، افزود: روز‌های شنبه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان همدان تشکیل شده است جدای از قرارگاه عفاف و حجاب استان، مصوبات آن جلسات چه از لحاظ ایجابی و سلبی نیز در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه‌ها و مغازه‌ها و ادارات دولتی و دستگاه‌هایی که افراد مراجعه می‌کنند به طور مستمر رصد و تذکر داده می‌شود، گفت: اعتقاد داریم که به این برش در استان نیاز است، اما اگر فردی خلاف قانون رفتار کند و فضای جامعه را آلوده کند باید با آن برخورد کرد.

فرماندار همدان در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌ها و بحث تبلیغات محیطی که در همدان انجام شده است اشاره کرد و گفت: توجه به مدارس دخترانه در سطح شهر همدان، حضور مشاورین در مدارس، از دیگر مواردی است که در حال پیگیری می‌باشد و از این دست قوانینی است که در قانون عفاف و حجاب مطرح و در حال پیگیری است.

مخفی با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر وضعیت در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و مکان‌های عمومی بهتر شده است، تصزیح کرد: در استان وضعیت بهتر شده است فقط در برخی از نقاط شهر و قسمت‌هایی از خیابان‌های شهر هنوز شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که این موارد هم با طرح ناظم ۱ و۲و۳ که نیروی انتظامی دارد در حال پیگیری هستیم که اصلاحات لازم انجام می‌گیرد.

او افزود: تاکید ما بر عفاف و حجاب بحث بر کار‌های فرهنگی است، کار فرهنگی مناسبی باید انجام شود و این یک مقوله حساسی است که باید با دقت و ظرافت و تأمل وارد شویم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان