به گزارش صبح الوند، مصطفی خزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: ستاد پروژه مهر به منظور آمادهسازی و تجهیز مدارس برای اول مهر و شروع به کار مطلوب مدارس و همچنین شادابسازی دانشآموزان از سطح وزارتخانه تا مدارس به صورت رابطهای عمودی شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: این طرح در پنج کمیته کار خود را آغاز کرد که از جمله آن کمیته ساماندهی نیروی انسانی، کمیته تعمیر و تجهیز، کمیته تبلیغ و توجیه، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته انتصابات است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان افزود: 8/98 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف هزینههای پرسنلی این سازمان میشود که با اجرایی شدن طرح مهر و استفاده بهینه از نیروی انسانی به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع نامناسب نیروی انسانی در سطح استان، ورود به سیستم نظام جدید و نقل و انتقالهای بیرویه، وجود نیروی مازاد تغییر نظام آموزشی و کتب برخی دورههای آموزشی از جمله مسائل این حوزه است.
خزایی عنوان کرد: هر معلم یک میلیون و 680 هزار تومان برای سازمان هزینه ایجاد میکند که باید با برنامهریزی، استفاده مناسب از نیروها صورت گیرد.
وی گفت: به منظور تعمیر، مقاومسازی و تجهیز مدارس، با همکاری معاونت پشتیبانی و نوسازی یک میلیون و هفتاد هزار تومان اعتبار در بین مدارس توزیع شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: برنامههای روز بازگشایی مدارس در همه شهرستانها با توزیع بنر و انجام مصاحبههای صداوسیما برگزار میشود.
وی تصریح کرد: اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات، کار نظارت بر کمیتههای شهرستانی و استانی، ثبتنام و ساماندهی اطلاعات مربوط به مدارس و دانشآموزان را برعهده دارد.
خزایی همچنین افزود: واحد حراست این سازمان انتصاب مدیران، معاونین، دبیران و سرایداران مدارس را کنترل و نظارت میکند.
وی در مورد پژوهشسراها خاطرنشان کرد: طرح ارتقای کیفیت پژوهشسراهای دانشآموزان، از جمله اهداف کمی و کیفی آموزش پرورش بوده که تعداد آن در استان از 9 به 13 واحد رسیده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان این مطلب افزود: با افزایش خدمات پژوهشی این مراکز از هشت ساعت به 10 ساعت و تجهیز آن به لوازم آزمایشگاهی شیمی، فیزیک و زیست شناسی سه روز از هفته در اختیار دختران و سه روز بعد پذیرای دانشآموزان پسر خواهد بود.
خزایی اظهار داشت: تاکنون پژوهشسراها دانشآموزان دوره دوم متوسطه را پوشش میداد که با راهاندازی چهار مرکز جدید که هر ناحیه دارای یک پژوهشسرا است، دوره آخر ابتدایی نیز میتوانند از این مراکز بهرهمند شوند.
وی وجود تنگناهای مالی را چالشی برای پژوهشسراها عنوان کرد و گفت: از آنجا که این مراکز نه اداری و نه آموزشی محسوب میشوند، حقوق مسئولان آن تعریف نشده که با اجرای طرح مهر و افزایش بهرهوری نیروهای انسانی این مشکل نیز برطرف میشود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از جایگاه خوبی که پژوهشسراهای استان همدان نسبت به کل کشور دارد، خبر داد و اظهار کرد: تاثیر این مراکز بر روی دانشآموزان بسیار مطلوب است و همین امر موجب تخصیص بودجههای دولتی آموزش و پرورش و خیرین برای کمک و تجهیز پژوهشسراها میشود.
وی در مورد تراکم فضاهای گفت: وظیفه آموزش و پرورش کیفیت بخشی به نظام آموزشی است و این موضوع با راهاندازی شیفت بعدازظهر در مدارس و کم کردن تراکم کلاس ها بر کیفیت میافزاید.
خزایی در پایان بیان کرد: نحوه انتخاب رشته دانشآموزان نیز بر تراکم کلاسها، مراکز تحصیلات تکمیلی و مشاغل تاثیر میگذارد و برای کنترل این امر سایر ارگانها، مدیران آموزشی و اولیاء باید راهنمای دانشآموزان باشند.
دیدگاه شما