اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. شهريور 1394 - 9:59   |   کد مطلب: 13878
آسيب اعتياد و طلاق مستقيماً بنيان خانواده را هدف خود قرار داده و بر اساس آنچه كه اخيراً اعلام شده 40 درصد طلاق‌ها در كشور از اعتياد سرچشمه مي‌گيرند و تعداد زياد زندانيان مواد مخدر نيز بيانگر آسيب‌زايي اعتياد و طلاق در جامعه است.
درخواست نماينده ولی فقيه دردمندانه است

به گزارش صبح الوند به نقل از همدان پیام، آيت‌ا... غياث‌الدين طه محمدي، نماينده ولي فقيه در استان و امام‌جمعه همدان در سفر رياست‌جمهوري به همدان درخواستي از مسئولان مطرح كرد كه نبايد به سادگي از كنار آن گذشت و مسوئلان ذي‌ربط بايد توجه ويژه‌اي به اين موضوع در استان نمايند.
 آن درخواست اين بود كه: «وزارت بهداشت در بحث تحول نظام سلامت خوب كار كرده و از وزير بهداشت انتظار است به مسأله اعتياد نيز توجه ويژه داشته باشد.» كه اين درخواست دردمندانه نشان مي‌دهد كه جامعه از اين آسيب اجتماعي به شدت رنج مي‌برد و آسيبي به نام اعتياد نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها را به شدت تهديد مي‌كند.
امروزه در حوزه اجتماعي جامعه با آسيب‌هاي اجتماعي مختلفي درگير است كه اين آسيب‌ها علاوه بر اينكه خود افراد به‌ويژه نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند بلكه به علت ويژگي اين آسيب‌ها خطرات آنها بنيان خانواده را بيش از پيش مورد تهديد قرار داده است. آسيب‌هايي نظير طلاق و اعتياد و... كه هر كدام به نوعي آسيب‌هاي ديگي را به دنبال دارند.
اصولاً برخي از آسيب‌هاي اجتماعي از ويژگي تركيبي بودن برخوردار هستند كه مي‌توان اين ويژگي را دو آسيبي چون اعتياد و طلاق به خوبي مشاهده كرد.  عني در حقيقت يك آسيب نيستند بلكه مي‌توانند آسيب‌هاي ديگري را همراهي كرده و به آنها تركيب شوند و آسيب‌هاي ديگري را در جامعه به وجود آورند. براي مثال آسيب اعتياد در كنار خود آسيب‌هايي همچون قتل، سرقت و تجاوزات جنسي و... را نيز به همراه دارد و يا آسيب طلاق آسيب‌هاي ديگري چون كودكان كار و يا كودكان خياباني و به طور كلي فرزندان طلاق را در پي دارد كه ميزان گرايش به جرائم در آنها نسبت به ديگران بالاست.
 آسيب اعتياد و طلاق مستقيماً بنيان خانواده را هدف خود قرار داده و بر اساس آنچه كه اخيراً اعلام شده 40 درصد طلاق‌ها در كشور از اعتياد سرچشمه مي‌گيرند و تعداد زياد زندانيان مواد مخدر نيز بيانگر آسيب‌زايي اعتياد و طلاق در جامعه است.
از طرفي امروزه با تغيير ماهيت مواد مخدر از سنتي به صنعتي ضمن افزايش خطرات اين نوع اعتياد براي جسم و روان افراد شناسايي و درمان و پيشگيري از اعتياد نيز با پيچيدگي‌هايي روبه‌رو شده است و نگراني ديگر در خصوص اعتياد كاهش سن اعتياد در نوجوانان و جوانان مي‌باشد به طوري كه اين سن هم‌اكنون به 13 سال رسيده يعني سنين دانش‌آموزي نيز از خطر اعتياد مصون نيست.
 همچنين افزايش زنان معتاد كه احتمال زنان زنداني مواد مخدر را افزايش مي‌دهد نيز نگران‌كننده است كه بايد مسئولان حوزه سلامت به آموزش‌هاي لازم براي پيشگيري و مصون‌سازي جامعه از شيوع اعتياد اهتمام جدي نمايند و بايد بدانند كه علاج واقع قبل از وقوع بايد كرد و پيشگيري مقدم بر درمان است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان