اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1394 - 9:33   |   کد مطلب: 15272
حرکتی را که شیخ زکزاکی در غرب آفریقا پایه‌گذاری نموده، ریشه در نهاد میلیون‌ها آفریقایی آزاده دارد و قطعا سرآغاز حرکت‌های انقلابی در این قاره سیاه خواهد شد.
شیخ زکزاکی؛ بنیانگذار حرکت انقلابی شیعیان در نیجریه/ خوف تکفیری‌ها از گرایش مردم آفریقا به تشیع

به گزارش صبح الوند به نقل از صبح توس، سید ابراهیم زکزاکی، معروف به سید حسن نصرالله آفریقا محور حرکت اسلامی نیجریه، در عرض چند دهه جمعیت شیعیان این کشور را به بیش از ده میلیون رساند. این رهبر شیعی ۶۵ ساله سه فرزند خود را در راهپیمایی روز قدس تقدیم اسلام کرده است. شور و حرکت انقلابیون نیجریه باعث شده تا دومین راه‌پیمایی بزرگ جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی در روز قدس برگزار شود.

پس از انقلاب اسلامی و سفر زکزاکی در سال ۵۸ به ایران و آشنایی با امام خمینی ره باعث پایه‌گذاری حرکت اسلام انقلابی در نیجریه شد. وی پس از بازگشت از ایران، پایه‌گذار جنبش جدیدی در غرب آفریقا شد و میلیون‌ها انسان در نیجریه از ادیان و مکاتب مختلف را به دین و آئین اسلام دعوت کرد. در این راه سه بار در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ توسط حاکمیت نیجریه به زندان افتاد، اما این مانعی نشد تا از آرمان ترویج اندیشه‌های اسلام در نیجریه دست بکشد. اما جاذبه‌های اندیشه امام(ره) باعث شد که خیلی سریع مردم افریقا تحت تأثیر شخصیت و نورانیت این امام همان قرار گیرند.

زکزاکی نهضت خود را در راستای مبارزه با ایدئولوژی مارکسیم و لیبرالیسم در آفریقا شروع نمود و طرفداران کمونیسم که به دنبال مساوات و برابری بودند را تحت تأثیر قرار دارد و بر اساس آموزه‌های اسلام ناب و ارشادهای حضرت امام (ره) معادلات کمونیست‌ها را در آفریقا به هم‌ ریخت و با قدرت و منطق اسلام و تشیع نظام سرمایه‌داری را نیز به چالش کشید. دشمنان انقلاب اسلامی در آفریقا بارها کوشیدند تا جلو این حرکت اسلامی را در آفریقا بگیرند اما در برابر این اندیشه فزاینده نتوانستند کاری پیش ببرند.

طی روزهای گذشته عوامل سلفی- تکفیری به بیت این روحانی انقلابی یورش برده و تعدادی از شیعیان و اطرافیان وی را به شهادت رسانده و او را محصور نموده‌اند. گروه‌های سلفی- تکفیری که در سوریه و عراق ضربات و لطمات جدی از مسلمانان دیده‌اند، درصدد انتقام و ضربه زدن به شیعیان نیجریه هستند. قطعاً حرکتی را که زکزاکی در غرب آفریقا پایه‌گذاری نموده، ریشه در نهاد میلیون‌ها آفریقایی آزاده دارد و سرآغاز حرکت‌های انقلابی در این قاره سیاه خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان