اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1395 - 9:57   |   کد مطلب: 17743
بازخوانی واقعه طبس از دیدگاه مقام معظم رهبری
كشور ایران آزمايشگاه تجربه‌هاى بزرگى است
همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی دست کشورهای استعمارگری همچون آمریکا از اموال ایران برچیده شد به همین علت آنها مدام به فکر توطئه افکنی در ایران هستند و همیشه شکست خورده اند، اما گویا آمریکا همیشه گرفتار درس نیاموختن از گذشته است.

به گزارش صبح الوند، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی  دست کشورهای غارتگر و استعمارگری همچون آمریکا از اموال ایران برچیده شد به همین علت آنها مدام به فکر توطئه افکنی در اهداف انقلاب اسلامی ایران بودند سفارت خانه آمریکا تبدیل به مکانی برای  پیشبرد اهداف شوم آمریکایی ها شده بود تا آنکه بالاخره در روز 13 آبان 1358 دانشجویان موفق به تسخیر این لانه شدند پس از آنكه نيروهاي آمريكايي در سفارتخانه آمريكا به اتهام جاسوسي دستگير شدند، آمريكا از هر فرصتي براي آزادي آنها استفاده مي‌كرد تا اينكه به اين بهانه در روز 5 اردیبهشت 1359 تفنگداران ارتش آمریکا در عملیاتی که بعد‌ها فاش شد نام آن «دلتا» بوده است، با هدف آزاد کردن گروگان‌های این کشور که در سفارت آمریکا در تهران تحت مراقبت بودند، در صحرای طبس پیاده شدند.

اما معجزات و امدادهاي الهي كه در آن شكل گرفت سبب شد که آمریکا به اهداف شوم خود دست نیابد این اتفاق حكايتي است كه گويي بارها و بارها مشابه آن در ادوار مختلف و در عرصه‌هاي پيكار حق عليه باطل رخ داده و مرور آن تفسيرگر يك روايت است؛ يدالله فوق ايديهم دستان خدا اين ‌بار در صحرايي برهوت و آرام بر دل دژخيماني لرزه افكند كه هرگز توان تحمل آرامش در كشوري اسلامي و توسعه بساط عدل الهي را نداشتند.

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس بیانات متعددی ایراد فرموده‌اند که به بخشی از آن اشاره می‌شود:

 

اولين بارى كه دخالت نظامى در اين مناطق انجام گرفت، سال 1359 بود كه نيروهاى آمريكا به فرمان رئيس‌جمهور دمكرات، به قصد اين‌كه خود را به تهران برسانند، به طبس حمله‌ى نظامى كردند. البته از همان نيمه‌ى راه، جسدهاى سياه‌شده و جزغاله شده‌شان برگشت! عجيب است! كشور عزيز و ملت بزرگ و منطقه‌ى تاريخى ما، آزمايشگاه چه تجربه‌هاى بزرگى است(28/08/1369) .

 

آنها دائم عليه جمهورى اسلامى و اين ملت توطئه مى‌كنند. البته سرشان هم دائم به سنگ مى‌خورد؛ امّا ادب نمى‌شوند. يكى از رئيس جمهورهاى آمريكا، به داخل اين كشور هلى‌كوپتر فرستاد و سر و كارش با طوفان طبس، يعنى جنودِ غيبىِ الهى افتاد. اين‌ها چه مى‌گويند؟! مى‌فهمند چه مى‌كنند؟! مى‌فهمند چرا؟! با كى مواجهند؟! اين ياوه‌هايى كه مى‌گويند عليه كيست؟ جوابش با كيست؟

ملت ايران ملت بزرگ و نيرومندى است. ملت ايران ملت متّحد و بافرهنگى است. من تعجّب مى‌كنم چرا اين‌ها از گذشتگان خودشان و از اين شانزده سال، عبرت نمى‌گيرند؟! دائم عليه جمهورى اسلامى و ملت و مسئولين ايران ياوه‌گويى و دروغ‌پراكنى مى‌كنند! سران و بزرگان آن‌ها، دائم راجع به جزاير خليج فارس، تسليحات ايران، انرژى اتمى و سلاح شيميايى دروغ پراكنى مى‌كنند(1374/01/03)

 

رئیس جمهور آمریکا برای نجات این گروگانها [لانه جاسوسی] دست به حمله‌ی نظامیِ پنهانی و شبانه به ایران زد. جاسوسانشان را در اینجا بسیج کردند، مقدمات فراوانی فراهم کردند، آدم دیدند، جا دیدند، با هلیکوپتر و هواپیما حمله کردند، آمدند که طبس پیاده شوند و از آنجا بیایند و به خیال خودشان گروگانها را خلاص کنند و ببرند؛ که آن ماجرای معروف طبس اتفاق افتاد، خدای متعال آبروی اینها را برد، هواپیماها و هلیکوپترهاشان آتش گرفت و مجبور شدند از همان طبس برگردند و بروند(1389/08/12)

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان